Uitleg over relatie PSV en Philips Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 22-02-2000
PERSBERICHT - Relatie PSV en Philips
Eindhoven, 22 februari 2000

Naar aanleiding van onjuiste berichtgeving in de schrijvende media wil PSV NV duidelijkheid scheppen over haar relatie met het Philips concern. In de berichtgeving wordt beweerd dat NUON na Philips het tweede bedrijf in Nederland is dat mede-eigenaar van een profclub geworden is. Deze informatie is onjuist. PSV en Philips hebben een gezamenlijke geschiedenis, de voetbalclub PSV vindt haar oorsprong in de bedrijfssportvereniging van de Philips onderneming. Sinds 1984 onderhouden zij een puur zakelijke relatie. Philips is onder wederzijds goede zakelijke voorwaarden de hoofdsponsor van de club. Sinds 1 juli 1999 is PSV omgezet in PSV NV waardoor de onafhankelijkheid van de club nogmaals onderstreept wordt. PSV hecht veel waarde aan haar relatie met het Philips concern, maar het is pertinent niet waar dat Philips mede-eigenaar is van PSV.

M.vr.gr.

Pedro Salazar-Hewitt