DaimlerChrysler reikt Customer Care Quality Award uit

AutoRai

DaimlerChrysler Nederland reikt tweede Customer Care Quality Award uit

1-3-00.
Op 23 februari 2000 heeft Mercedes-Benz dealer Automobiel Service Oss uit handen van importeur DaimlerChrysler Nederland B.V. de Customer Care Quality Award ontvangen. Deze prijs wordt toegekend aan het meest klantgerichte Mercedes-Benz dealerbedrijf. De tweede prijs ging naar Autobedrijf Victoria West in Schiedam. Automobiel Service Veghel won de derde prijs. De Runner Up Prijs (de snelst stijgende dealer in ranking) werd uitgereikt aan Spijker uit Veenendaal.

De Customer Care Quality Award, bestaande uit een certificaat, een geldbedrag van 20.000,- en een trofee, werd door de president-directeur van DaimlerChrysler Nederland, de heer drs. H.C.R. van de Coolwijk, overhandigd aan de heer R. van der Vlist, vestigingsleider van het dealerbedrijf in Oss. De nummers twee en drie en de Runner Up ontvingen een geldbedrag en een certificaat.

Klanttevredenheid
DaimlerChrysler Nederland introduceerde enige jaren geleden het Customer Care programma bij de Mercedes-Benz dealerorganisatie. Dit programma, dat aansluit op het ISO 9002 kwaliteitssysteem, is gericht op het systematisch en continu verbeteren van de klanttevredenheid. Alle 118 dealervestigingen hebben het afgelopen jaar meegedongen naar de Quality Award.

Beoordeling
De jury bestond uit de heer M. van Kesteren, managing director Pink Elephant Professional Services, de heer B.C.G.M. van Saase, Director Quality & Customer Satisfaction Noord Europa Xerox Nederland en de heer H.C.R. van de Coolwijk, president-directeur DaimlerChrysler Nederland B.V.. De juryleden beoordeelden de mate waarin de dealers in 1999 Customer Care hebben toegepast in hun organisatie. Hoofdcomponenten waren het klanttevredenheidsonderzoek dat twee keer per jaar wordt gehouden en de eigen beoordeling van de dealer. Aandachtspunten waren de betrokkenheid van de medewerkers, de interne en externe communicatie, de inbedding van de Customer Care in het beleid en het relatiebeheer. Bij de top tien van de genomineerden heeft een assesment plaatsgevonden, waarbij er interviews, dossieronderzoek en een rondgang door het bedrijf werden gehouden.

Toekomst
Het uitreiken van de Customer Care Quality Award in Nederland is uniek voor het DaimlerChrysler concern. In Nederland wordt daarmee de standaard voor de gehele Mercedes-Benz organisatie gezet. De Award zal in de toekomst zowel in Europees als mondiaal verband worden uitgereikt.