IXOS: Nieuwe oplossingen voor beheer eBusiness-documenten

Datum nieuwsfeit: 23-02-2000

IXOS op CeBIT 2000:
Nieuwe oplossingen voor het beheer
van eBusiness-documenten

IXOS presenteert innovatieve software voor het beheer van eBusiness-documenten binnen bedrijven en gezamenlijke bedrijfsomgevingen.

München, 23 februari 2000 - Op de CeBIT 2000 in Hannover (van 24 februari tot 1 maart 2000) zal IXOS SOFTWARE AG, 's werelds grootste leverancier van beheersoplossingen voor eBusiness-documenten in een gezamenlijke SAP(tm) bedrijfsomgeving, een aantal nieuwe softwareoplossingen presenteren voor het beheer van eBusiness-documenten binnen bedrijven en binnen een gezamenlijke bedrijfsomgeving. Onder het motto "WE M@KE YOUR BUSINESS FASTER" demonstreert IXOS op stand B10 in hal 2 zijn jongste innovatieve softwareoplossingen op basis van Internettechnologieën zoals Java en XML, compleet met een brede reeks diensten voor zakelijke klanten. IXOS grijpt de CeBIT handelsbeurs aan als podium voor de introductie van de nieuwe web-gebaseerde Internet-documentenoplossing, die gebruik maakt van innovatieve technologieën om de complete gebruikscyclus van bedrijfsdocumenten te ondersteunen. Zakelijke bezoekers van de IXOS-stand kunnen hier de indrukwekkende demonstraties van de spitsfunctionaliteit in de jongste IXOS-producten zelf ervaren.

IXOS-eCON: Beheer van dynamische documenten in gezamenlijke bedrijfsomgevingen met het Internet Document Portal CeBIT markeert de eerste verschijning van IXOS-eCON, een nieuwe oplossing voor het beheer van dynamische eBusiness-documenten, die binnen het bedrijfsproces kunnen veranderen. De nieuwe productlijn ondersteunt de aanmaak van documenten door teams, zoals vaak gebeurt in heterogene systeemomgevingen. Als antwoord op het groeiende belang van elektronische bedrijfsprocessen tussen zakelijke partners ondersteunt dit web-based systeem niet alleen teamwork binnen een bedrijf, maar wordt ook documentbeheer door een team uit verschillende bedrijven vergemakkelijkt. Het nieuwe systeem is volledig ontwikkeld met Java en gebruikt XML als documentplatform. Twee andere sleuteltechnologieën die worden ondersteund, zijn de flexibiliteit voor personalisering en toegang tot de documenten via een browser-based thin client. Natuurlijk kan de nieuwe productlijn ook worden geïntegreerd in R/3, zodat R/3-gegevens kunnen worden ingelezen om als XML-document te worden gepresenteerd.

Optimaal beheer van eBusiness-documenten uit Microsoft Exchange met IXOS-ExchangeARCHIVE
Met IXOS-ExchangeARCHIVE heeft IXOS een mijlpaal bereikt in het beheer en de archivering van eBusiness-documenten afkomstig uit het groupware-platform Microsoft® Exchange. Deze nieuwe IXOS-archiefoplossing importeert e-mails en bijlagen vanuit de Exchange-server voor optimale systeemprestaties en makkelijker systeemonderhoud. IXOS-ExchangeARCHIVE archiveert de eBusiness-documenten uit de Microsoft-toepassing op goedkope optische media, zodat opslagproblemen worden voorkomen.

Documentclassificatie en vol- of half-automatische verwerking van documenten in IXOS-ARCHIVE 4.0
Ook zal op de CeBIT de nieuwste versie van IXOS-ARCHIVE, de medio december 1999 gepresenteerde versie 4.0, worden getoond. Versie 4.0 maakt op kernpunten gebruik van Java en XML-technologie en biedt meer functionaliteit. Met de IXOS-DocuLink-module kan de gebruiker nu op ieder gewenst moment bedrijfsprocessen en de bijbehorende zakelijke documenten off-line opvragen. IXOS-ARCHIVE 4.0 gebruikt XML om de informatie en metagegevens van bedrijfsdocumenten met indexgegevens in een systeemonafhankelijke vorm te presenteren. De integratie van deze wereldwijd erkende standaard beschermt de investeringen van de klant en maakt koppeling van archiefsystemen met eBusiness-toepassingen mogelijk.

De nieuwe versie van IXOS-ARCHIVE ondersteunt zowel documentclassificatie als vol- of halfautomatische documentverwerking. Belangrijke gegevens van facturen kunnen worden gescand op basis van een reeks DP-regels en vervolgens in de werkstroom geïntegreerd. Daarna kan een factuur automatisch of halfautomatisch worden verzonden met R/3.

Een ander voordeel van IXOS-ARCHIVE 4.0 is de mogelijkheid om documenten te archiveren op optische media, compleet met een digitale handtekening om de echtheid te bewijzen. Bovendien wordt de tijd van opslag van een bepaald document aangegeven door een tijdnotering in de digitale handtekening. De modules ExchangeLink en NotesLink zorgen voor grotere integratie voor groupware-gebruikers, zodat met Microsoft Exchange of Lotus Notes opgeslagen documenten interactief of automatisch kunnen worden geïmporteerd.

Beschikbare en gearchiveerde gegevens samen uitlezen met IXOS DataARCHIVE Plus
IXOS DataARCHIVE Plus zorgt voor extra functies in IXOS-ARCHIVE 4.0, zodat de nog in SAP beschikbare en de reeds gearchiveerde gegevens samen kunnen worden opgevraagd. Zo kunnen alle on-line of off-line opgeslagen orders van een bepaalde klant via het archief worden opgevraagd en met een muisklik worden getoond. Deze verbetering garandeert makkelijke en onmiddellijke toegang, zelfs bij documenten die niet langer in het huidige verwerkingssysteem zijn opgeslagen.

IXOS-Mobile/3 versie 2.0 voor mobiel gebruik van documenten en gegevens IXOS-Mobile/3 versie 2.0 is een aanvullende oplossing waarmee buitendienst medewerkers onderweg met behulp van een mobiel computersysteem toegang kunnen krijgen tot de nodige documenten en gegevens. Deze uitbreiding, die sinds medio december 1999 leverbaar is, opent de SAP R/3-processen ook voor buitendienst medewerkers van de serviceafdeling. Serviceaanvragen kunnen off-line worden behandeld zonder permanente verbinding met het R/3-systeem. Zo profiteren buitendienst medewerkers van de toegang tot informatie vanaf hun locatie, wanneer en waar ze die nodig hebben. Hierdoor nemen efficiency en productiviteit aanzienlijk toe. IXOS-Mobile/3 is ontworpen rond een moderne client/server-architectuur en maakt intensief gebruik van webtechnologieën zoals Java en HTML.

Op de CeBIT zal IXOS een technologiedemonstratie geven met WAP-toegang (Wireless Application Protocol) tot IXOS-Mobile/3. Met de nieuwe technologie kunnen orders eenvoudig worden behandeld op een mobiel computersysteem met WAP-functionaliteit, zoals de Nokia 7110 GSM-telefoon of de Palm Pilot (Palm V). De buitenmedewerker kan een order kiezen uit het overzicht en deze vervolgens behandelen, afwerken en rapporteren.

Over IXOS

IXOS is marktleider op het gebied van software-oplossingen voor het beheer van bedrijfsdocumenten in de R/3-omgeving. IXOS-ARCHIVE, het Business Document System, automatiseert beheer, archivering, ophalen, delen, afleveren en hergebruik van bedrijfsdocumenten door grote organisaties en tussen zakenpartners. IXOS-ARCHIVE kan een groot aantal documenten en data aan en is ontworpen om wereldwijd te werk gesteld te worden. Het voorziet in een bedrijfsbrede oplossing voor gebruikers op industrie standaarden gebaseerde clients, servers en intranetten. IXOS-Mobile/3, de eerste mobiele oplossing die geïntegreerd is met R/3, biedt onmiddellijke toegang op afstand tot bedrijfsdocumenten en -informatie. Hiermee wordt de klantenservice verbeterd en de overall kosten voor dienstverlening verlaagd. IXOS voorziet ook in professionele service, inclusief advieswerkzaamheden, implementatie, projecten en training om haar klanten bij te staan bij het zo snel mogelijk maximaliseren van de voordelen die het IXOS Business Document System biedt.

IXOS-aandelen zijn geregistreerd op het Neuer Markt-segment van de Frankfurt Stock Exchange en worden verhandeld onder de vlag 'XOS'. IXOS' American Depositary Shares worden verhandeld op de NASDAQ National Market onder de noemer 'XOSY'.

Verdere informatie kunt u krijgen bij:

IXOS SOFTWARE AG Sterk Werk Communicatie BV
Gala Conrad, Dir. Corp. Communications Wilbert Scheer Bretonischer Ring 12 Lieven de Keystraat 77
D-85630 Grasbrunn / München NL-3067 KG Rotterdam
Tel.: +49 89 46 29 0 Tel.: +31 10 456 78 49
Fax: +49 89 46 29 33 1598 Fax: +31 10 456 28 68
email: (pr@mnich.ixos.de) email: (wilbert.scheer@sterkwerk.nl)

Dit persbericht en aanvullende informatie kunnen worden teruggevonden op www.IXOS.com/en/press/.