PS akkoord met subsidie stadion FC Groningen

Datum nieuwsfeit: 23-02-2000
FC Groningen

Provinciale Staten akkoord met subsidie stadion

Datum : 23-2-2000 Tijd :17:18:0

Van alle partijen in de Staten gaf alleen de fractie van de SP te kennen mordicus tegen te zijn. D66, Groen Links en GPV/RFF zetten weliswaar enige vraagtekens bij de invulling van de miljoenenbijdrage, maar stemden toch voor. De beslissing van de Provincie sluit aan op voorstellen van Gedeputeerde Staten die enkele weken geleden al hun fiat gaven aan de subsidie.

Voorwaarden
Gedeputeerde Henk Bleker benadrukte dat er strenge voorwaarden worden gesteld aan de bijdrage. Zo mag de FC het geld niet gebruiken voor de exploitatatie en dient de club financieel gezond te worden. Worden aan deze zaken niet voldaan, dan ziet de provincie af van de subsidie.

Gemeente
Nu de provincie akkoord is, moet alleen de gemeente Groningen nog haar goedkeurig uitspreken. Naar verwachting neemt de raad in april een definitieve beslissing over de bouw van het stadion en een bijdrage van zeven miljoen gulden. Het merendeel van de fracties in het Groninger stadhuis staat positief tegenover de plannen van het nieuwe stadion. Alleen Groen Links en de SP hebben te kennen gegeven tegen te zullen stemmen.