Politieberichten Hollands Midden

Afkomstig van: Jaap Nelemans
Datum: 23 februari 2000
Doorgereden Lisse
Maandagavond 21 februari werd de politie gevraagd naar de Gladiolenstraat te komen waar die avond 23:20 uur een witte personenauto tegen drie auto's en een verkeersbord was gebotst. Met het genoteerde kenteken wist de politie de bestuurder en zijn bijrijder te achterhalen. Een paar straten verder werden in een woning een 29-jarige man uit Lisse en een 34-jarige man uit Warmond aangehouden. Het vermoeden bestond dat beide mannen onder invloed van verdovende middelen waren. Van beide werd een bloedproef gevorderd om hierover zekerheid te krijgen. De 34-jarige Warmonder weigerde hieraan mee te werken. Het rijbewijs van de 29-jarige Lissenaar, de man die de auto bestuurde, is ingevorderd.

Verkeersongeval Lisse
Op de Ruishornlaan is dinsdagmorgen 22 februari rond 07:30 uur een ongeval gebeurd. Een 35-jarige man uit Lisse reed met een bestelbus over de Ruishornlaan in de richting van de Marga Klompélaan. Bij de kruising met de Ooievaarstraat verloor de Lissenaar door de gladheid de controle over de bestelbus. Hij raakte op de weghelft voor het tegemoetkomend verkeer waar hij frontaal in botsing kwam met een tegenligger. De bestuurder van de tegemoetkomende personenauto; een 49-jarige man uit Lisse, is met vermoedelijk gekneusde ribben door de ambulance naar het Rijnland ziekenhuis in Leiderdorp gebracht.

Verkeersongeval Lisse
Op de Middenweg is dinsdagmorgen 22 februari om 08:30 uur een ongeval gebeurd. Een 32-jarige vrouw uit Lisse reed met de auto over de Middenweg in de richting van de kruising met de Randmeerstraat. Op de kruising verleende de vrouw geen voorrang aan een auto van rechts. Er volgde een botsing. De bestuurdster van de van rechts komende auto; een 20-jarige vrouw uit Heemstede raakte niet gewond. De vrow uit Lisse liep wel letsel op in haar gezicht. Zij is met de ambulance naar het Diaconessenhuis in Leiden gebracht.

Bromfietser naar ziekenhuis Noordwijkerhout
Een 38-jarige man uit Noordwijkerhout kwam dinsdag 22 februari om 12:20 uur met de brommer te vallen op de Havenstraat. Een 40-jarige man uit Reeuwijk reed langzaam met een bestelbus voorruit een oprit af en zag de bromfietster over het hoofd. De bromfietser raakte gewond en is met onbekend letsel naar het LUMC vervoerd door een ambulance.

Tegen boom Leiderdorp
Op de Zijldijk raakte dinsdagmorgen 07:20 uur een 41-jarige man uit Alkmaar met de auto van de weg. De bestuurder raakte in een slip vanwege het gladde wegdek. Hij kwam met de auto in de berm tot stilstand half tegen een boom en in de struiken. Voor controle is de Alkmaarder met de ambulance naar het Rijnland ziekenhuis gebracht. Zijn auto is door een bergingsbedrijf afgesleept.

Aangifte over en weer Leiden
Een 39-jarige buschauffeur en een 16-jarige passagiere hebben dinsdag allebei bij de politie aangifte gedaan. Op het Stationsplein in Leiden stapte het meisje rond 14:30 uur in. De buschauffeur die het vluchtig getoonde buspasje niet goed had kunnen zien, sprak het meisje daarop aan. Er volgde een woordenwisseling die uitliep op een korte schermutseling. De gewaarschuwde politie heeft de beide partijen gehoord. De buschauffeur uit Amsterdam heeft aangifte gedaan van mishandeling door het meisje uit Lisse. De 16-jarige Lissense heeft aangifte gedaan tegen de buschauffeur. De aangiften worden onderzocht. Rijden onder invloed Moordrecht
De politie heeft op woensdag 23 februari omstreeks 03.25 uur een 24-jarige automobilist uit Gouda aangehouden wegens rijden onder invloed. De automobilist werd op de Schielandse Hoge Zeedijk staande gehouden en gecontroleerd. De ademanalyse gaf 485 ug/l aan, terwijl 235 is toegestaan. De man kreeg een proces verbaal en een rijverbod van 5 uur.

Aanrijding frontaal met letsel Ouderkerk a/d IJssel Op dinsdag 22 februari omstreeks 11.50 uur heeft een 56-jarige automobiliste uit Gouderak letsel opgelopen na een frontale aanrijding. De automobiliste reed over de IJsseldijk Noord in de richting van Ouderkerk aan den IJssel (dorp). Achter haar reed een 53-jarige automobiliste uit Ouderkerk aan den Ijssel. Aan de linkerzijde van de dijk, in tegenovergestelde richting, stonden twee voertuigen stil, of reden langzaam. Uit tegenovergestelde richting kwam een bestelbus aanrijden. Deze kon niet tijdig remmen voor de voertuigen voor hem. De 25-jarige bestuurder, afkomstig uit Rotterdam, van de bestelbus week uit naar links en kwam op de rijbaan van het tegemoetkomende verkeer. De 56-jarige automobiliste kon ondanks krachtig remmen een aanrijding niet meer voorkomen. Door de klap werd de auto naar achter geschoven en kwam tegen de auto van de 53-jarige automobiliste tot stilstand. De 56-jarige automobiliste is met pijn in de borststreek overgebracht naar het Dijkzigtziekenhuis in Rotterdam.

Motorfietser onderuit door gladheid Alphen aan den Rijn Een 28-jarige motorrijder uit Bergambacht is op dinsdag 22 februari omstreeks 07.10 uur onderuit gegaan met zijn motor. De motorrijder reed over de Stuyvesantlaan komende uit de richting van de V.D. Doesstraat. Op de kruising met de Prinses Marijkestraat/Prinses Margrietlaan wilde hij rechtsaf de Prinses Margrietlaan in. In de bocht ging de motorrijder door de gladheid onderuit. De man is met vermoedelijk een fractuur in een enkel naar het Groene Hartziekenhuis in Gouda overgebracht.

Aanrijding met letsel onder invloed Alphen aan den Rijn Op dinsdag 22 februari omstreeks 19.30 uur zijn twee personenauto's frontaal tegen elkaar gereden. Een 46-jarige automobilist uit Alphen aan den Rijn reed volgens getuigen al slingerend de Julianabrug op, uit de richting van de Willem de Zwijgerlaan, raakte de rechter troittoirband en stuurde vervolgens naar links waardoor hij in botsing kwam met een 19-jarige automobilist uit zijn woonplaats. De slingerende bestuurder bleek onder invloed te zijn van alcohol en zat bekneld in zijn voertuig. De brandweer wist de bestuurder na drie kwartier uit de beknelling te halen. De man werd overgebracht naar het LUMC in Leiden, maar kon na onderzoek en een bloedproef weer huiswaarts. De 19-jarige bestuurder is met een hoofdwond naar het Rijnland Ziekenhuis in Leiderdorp overgebracht. Tegen de man wordt proces verbaal opgemaakt. De Willem de Zwijgerlaan is enige tijd aan weerskanten afgesloten geweest.

Mishandeling Leiden
Een 39-jarige man uit Leiden heeft aangifte gedaan van bedreiging en mishandeling. De man was op dinsdag 22 februari omstreeks 18.50 uur met zijn 8-jarige zoon in het Blekerspark om oud vuurwerk af te steken. Dit wekte mogelijk irritaties op bij een voorbijganger die zijn hond aan het uitlaten was. Hierdoor ontstond een handgemeen, waarbij de 39-jarige man enkele schoppen kreeg.

Wegens werkoverleg is de persdienst vandaag tussen 10.30 en 12.30 uur telefonisch niet bereikbaar. Buiten de genoemde tijden kunt u voor vragen over bovenstaande politieberichten contact opnemen met Jaap Nelemans (071) 54 59 801.