The Arts Institutes lanceert nieuw internetprogramma

Datum nieuwsfeit: 23-02-2000

The Arts Institutes lanceert nieuw internetprogramma

Datum: 23 februari 2000

Omdat het gebruik van het internet zich blijft uitbreiden, heeft The Arts Institutes recentelijk drie nieuwe afstudeerrichtingen aan haar programma toegevoegd om de student van vandaag voor te bereiden op marketing- en designcarrières in de wereld van de nieuwe media.

Op dit moment bieden The Art Institute in Colorado, The Art Institute in Fort Lauerdale en The Art Institute in Phoenix studenten de mogelijkheid om een bachelor titel in Online Media & Marketing te halen. Deze richting zal wereldwijd ook aangeboden worden op zeven andere Art Institutes die bachelor titels uitgeven, afhankelijk van de vereiste goedkeuringen. Bovendien biedt The Art Institute in Phoenix haar studenten de mogelijkheid om af te studeren in Game Art & Design. Een aansluitend afstudeerprogramma in Multimedia en Web Design wordt aangeboden op 15 verschillende Art Institutes (waaronder afdelingen in Atlanta, Chicago, Dallas, Denver, Houston, Fort Lauerdale, Los Angeles, Minneapolis, Philidelphia, Phoenix, Pittsburgh, Portland Ore., San Francisco, Schaumburg IL and Seattle) Het is de bedoeling dat deze richting uiteindelijk opgenomen wordt in het programma van alle vestigingen wereldwijd, afhankelijk van de vereiste goedkeuringen.

Omdat de Personal Computer en het internet in toenemende mate de huishoudens en bedrijven in de Verenigde Staten binnen zijn gedrongen, is het medialandschap geleidelijk veranderd. In 1990 waren 22 miljoen huishoudens in de Verenigde Staten in het bezit van een PC en hadden 1 miljoen mensen toegang tot het internet. In 1998 zijn die aantallen explosief gegroeid tot respectievelijk 46 miljoen en 24 miljoen huishoudens. Had het internet in 1995 nog slechts 9 miljoen geregistreerde gebruikers, in de maand oktober van 1998 brachten 62.5 miljoen mensen een bezoek aan het world wide web.

De studierichting Online Media & Marketing richt zich op de strategische en commerciële aspecten van online advertising en marketing, terwijl de afstudeerrichting Multimedia & Web Design studenten specifiek traint in het ontwerpgedeelte van online marketing. Multimedia & Webdesign integreert de technische elementen van audio, video, stilstaande beelden, animaties, tekst en data voor het afleveren van interactieve content. Studenten kunnen werk vinden bij bedrijven, organisaties, onderwijs instellingen, overheden, entertainment en in de reclamebranche.

Het Online Media & Marketing programma combineert elementen van reclame, marketing en bedrijfsleven met de specifieke vaardigheden die de online media vereisen en verliest daarbij de noodzaak van goed design niet uit het oog. Het programma richt zich op de groeiende interesse van het bedrijfsleven in het aanprijzen van producten en diensten via het web.

Game Art & Design brengt studenten de nieuwste animatietechnieken bij, gekoppeld aan complexe vormgeving en afbeeldingen die computeranimatie tot leven brengen met behulp van beweging, kleur en actie.

The Art Institutes is, met 20 scholen verspreid over de hele wereld, een belangrijke bron van kennis op het gebied van design en mediakunsten en op het gebied van mode en haute cuisine. The Art Institute biedt een grote variëteit aan programma's waaronder: audio-productie, computeranimatie, haute cuisine, horecamanagement, fashion-design, fashion-marketing, grafisch ontwerpen, industrieel ontwerpen, interactieve multimedia programmering, binnenhuisarchitectuur, multimedia, online mediamarketing, paralegal studies, fotografie, restaurant- en cateringmanagement, video-productie en website administratie. De twee nieuwste vestigingen van de school richten zich op het Orange County gebied ten zuiden van Los Angeles en op het gebied rond Washington D.C.

Organisatie: The Arts Institutes

adres: 300 Sixth Avenue, Suite 800