Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: 's-Hertogenbosch 24-02-2000

District Den Bosch/

VERDACHTEN GROOTSCHALIGE DIEFSTALLEN AANGEHOUDEN Woensdagmorgen heeft de districtsrecherche van de politie District Den Bosch drie verdachten aangehouden op verdenking van het plegen van diefstallen waarbij in heel Nederland voor groot geldbedrag aan goederen is buitgemaakt. Op Treurenburg in
?s-Hertogenbosch zijn in verband met deze zaak een 28-jarige Bosschenaar en een 28-jarige Vlijmenaar aangehouden. Korte tijd later is in Nieuwkuijk nog een 32-jarige Vlijmenaar aangehouden.

Het drietal wordt ervan verdacht zich in heel Nederland schuldig te hebben gemaakt aan inbraken, vrachtwagendiefstallen en diefstallen vanaf bouwterreinen. Bij de diefstallen is voor een groot bedrag aan goederen buitgemaakt. De recherche kwam de mannen op het spoor na diefstal van een grote hoeveelheid vijverfolie vanaf een bedrijventerrein in Duiven en diefstal van een vrachtwagen geladen met tien ton aluminium in Doetinchem. De vracht-wagen met lading en de vijverfolie zijn inmiddels opgespoord. Het drietal is inverzekering-gesteld. In het belang van het onderzoek kunnen op dit moment geen nadere mededelingen worden gedaan.

VERDACHTEN AANGEHOUDEN VOOR UITGEVEN GESTOLEN CHEQUES (?s-Hertogenbosch)
Woensdagmiddag zijn aan de Bloemenkamp in ?s-Hertogenbosch een 19- en een 31-jarige inwoner uit die plaats aangehouden als verdacht van diefstal van cheques en het uitgeven daarvan. Het tweetal wordt ervan verdacht de cheques gisterenmorgen uit een bedrijf in ?s-Hertogenbosch te hebben ontvreemd. Vervolgens is er met een cheque betaald bij een winkel aan de Visstraat. De winkelier vertrouwde e.e.a. niet en is met de cheque naar de bank gegaan, die op haar beurt wist te vertellen dat de cheque gestolen was. Aan de hand van het signalement wisten agenten de mannen op de Bloemenkamp te traceren en aan te houden.

ILLEGALE VREEMDELING AANGEHOUDEN (?s-Hertogenbosch) Woensdagmiddag is in een woning aan de Zesde Reit in ?s-Hertogenbosch een 20-jarige Bulgaarse aangehouden met een vervalst paspoort. De vrouw is voor nader onderzoek inge-sloten en in afwachting van haar uitzetting in Vreemdelingenbewaring gesteld. De politie kwam de vrouw op het spoor naar aanleiding van binnengekomen informatie.

ALCOHOL IN HET VERKEER (Rosmalen)
Van woensdag op donderdag is een 53-jarige Udenaar op de Molenstraat in Rosmalen be-trapt op het rijden onder invloed van alcohol. De verdachte had tevens nog een boete van
Fl. 187,50,= openstaan die hij betaalde. Voor het rijden onder invloed kreeg hij een proces-verbaal en een rijverbod.

GESLAAGDE REANIMATIE (Vlijmen)
Van woensdag op donderdag hebben agenten op verzoek van ambulancepersoneel actief geassisteerd bij het reanimeren van een Vlijmenaar aan de Pastoor van Akenstraat in Vlij-men. De circulatie van het slachtoffer kon weer op gang worden gebracht , waarna de man is overgebracht naar het GZG. Volgens informatie gaat het naar omstandigheden redelijk goed met hem.

AUTODIEFSTAL (Oudheusden)
Van woensdag op donderdag is vanuit de Everardus van Gochstraat in Oudheusden een grij-ze Mercedes, type300D, automaat, kenteken ZF-62-XD ontvreemd.

SUIKERTRUC LOKT PAARDEN IN DE WEI (Vlijmen)
Van woensdag op donderdag troffen agenten vier loslopende paarden aan naast de rijksweg A59 in Vlijmen. Met de aloude suikerklontjestruc zijn de viervoeters weer in een weiland geplaatst. BROMFIETSTER GEWOND BIJ AANRIJDING (?s-Hertogenbosch) Donderdagmorgen is een 42-jarige Bossche op het fietspad van de Zandzuigerstraat in
?s-Hertogenbosch aangereden door een 29-jarige Rosmalense. Laatstgenoemde wilde met haar auto de inrit van Station-Oost inrijden. De vrouw zag de Bossche op de kruising met het fietspad over het hoofd, doordat het uitzicht werd belemmerd door fileverkeer.

TV OORZAAK BRAND (Vlijmen)
Donderdagmorgen is door een ontploffende televisie brand ontstaan in de woning van een 88-jarige vrouw aan de Pastoor van Akenstraat in Vlijmen. De brand heeft de woning gro-tendeels verwoest. De bejaarde vrouw wilde naar het journaal kijken toen haar Tv raar begon te doen. Op het moment dat zij het apparaat uitschakelde kwam er rook en vuur uit het toe-stel. De vrouw verliet de woning, waarna zij een knal hoorde. Bewoners van een naastlig-gende woning moesten hun woning tijdelijk verlaten.

JUNKS BEKEURD (?s-Hertogenbosch)
Woensdagmiddag zijn een 36-jarige en een 42-jarige Bosschenaar op de Barbaraplaats in
?s-Hertogenbosch bekeurd voor het gebruik van harddrugs.

FOLDERS IN BRAND GESTOKEN (?s-Hertogenbosch)
Woensdagavond is een stapel reclamefolders van een speelgoedwinkel in brand gestoken aan de rand van een vijver aan de Dertien Loten in ?s-Hertogenbosch. Kennelijk had de bezorger er genoeg van om de folders rond te brengen.

BRANDSTICHTING (?s-Hertogenbosch)
Woensdagavond is vermoedelijk brand gesticht in het magazijngedeelte van een bedrijf aan de Rompertsebaan in ?s-Hertogenbosch. Door de brand zijn o.a. een telefooncentrale, de lamellen en de vloerbedekking vernield. De eigenaar van het bedrijf ontdekte de brand nadat het alarm was overgegaan. De brandweer wist de brand te beperken tot een klein gedeelte van het magazijn. De politie heeft sporen veiliggesteld.

MAN MET MES AANGEHOUDEN (?s-Hertogenbosch)
Donderdagmorgen is een 22-jarige Berlicummer op de Hinthamerstraat in ?s-Hertogenbosch aangehouden in verband met het bezit van een mes. Een getuige meldde dat de man op de Parade met het mes liep te zwaaien. De Berlicummer werd aangehouden en verklaarde dat hij het mes kort daarvoor had gekocht en even had bekeken. Het mes is inbeslaggenomen en proces-verbaal is opgemaakt.

VROUW AANGEHOUDEN VOOR WINKELDIEFSTAL (?s-Hertogenbosch) Donderdagmiddag is een 58-jarige Bossche bij een supermarkt aan de Rompertpassage in
?s-Hertogenbosch aangehouden voor winkeldiefstal. De vrouw rekende een deel van de pro-ducten wel af en een ander deel ter waarde van Fl. 16,95 betaalde zij niet.