Samsung introduceert WAP-telefoon formaat visitekaartje

Datum nieuwsfeit: 24-02-2000
Samsung

Nieuwe GSM-telefoons tillen functionaliteit en gebruiksgemak naar nog hoger niveau

Samsung introduceert dualband WAP-telefoon met formaat van visitekaartje

Rijswijk, 24 februari 2000 - Samsung introduceert de SGH-2400, een nóg plattere en lichtere mobiel telefoon dan zijn voorganger de SGH-2100. Tegelijk brengt Samsung de SGH-A100/110 op de markt, een mini-handheld met een compleet nieuwe vormgeving en high-tech uitstraling. Bovendien is de SGH-A100/110 dualband uitgerust met een WAP-browser, waarmee Internetsites kunnen worden bekeken en geraadpleegd. De nieuwe GSM-telefoons van Samsung bieden een complete ondersteuning voor alle zakelijke functies, zoals voice dialing, voice-memo, elektronische agenda en telefoonboek, gesprekken- en berichtenservices, netwerkdiensten, discreet trilalarm, actief klepje en een softwaremodem en gebruikersinterface voor het aansluiten op de PC of laptop. De toestellen beschikken voorts over zo een gebruiksvriendelijke en intuïtieve menusturing dat het raadplegen van de gebruikershandleiding vrijwel overbodig is.

Samsung SGH-A100/110 WAP-telefoon: ter grootte van visitekaartje De zilver- of champagnekleurige SGH-A100/110 kent een compleet nieuwe vormgeving in vergelijking met de tot nu toe gebruikelijke GSM-lijn van Samsung. Het toestel is in dichtgeklapte toestand kleiner dan een gemiddeld visitekaartje en weegt slechts 87 gram wanneer uitgerust met een slim-battery. Behalve alle zakelijke functies die bij dit niveau dualband horen, beschikt de SGH-A100/110 over een geïntegreerde WAP-browser (Wireless Application Protocol) waarmee toegang tot (versimpelde) Internetsites geboden wordt. Een infraroodverbinding (InRA) stuurt gegevens van en naar de PC of laptop, zodat e-mail-, fax- en SMS-berichtenverkeer mogelijk is, maar ook het onderhouden van het telefoongeheugen wordt vergemakkelijkt. De SGH-A100/110 verstuurt data met een snelheid van 14,4 kbit per seconde. De SGH-A100 is in mei beschikbaar.

* Dualband (GSM 900/1800)

* 80x42x25,5 mm

* 87 gram met slim-battery

* 3,5 gesprekstijd met standaard batterij (2,5 met slim-battery)
* 70 uur standby met standaard batterij (40 uur met slim-battery)
* Plug-in SIM-kaart

* Inclusief onder andere earmicrophone, oplader en softwarepakket

Demonstratie SGH-A100/110 op CeBIT!
Tijdens de CeBIT geeft Samsung op zijn stand C68 in hal 26 iedere 20 minuten een demonstratie van de geïntegreerde WAP-browser van de SGH-A100/110.

Samsung SGH-2400: backlit display voor verbeterde leesbaarheid De Samsung SGH-2400 is nóg compacter dan zijn voorganger de SGH-2100. Het nieuwe toestel biedt alle voorzieningen en functies om zorgeloos én handsfree te kunnen bellen. Bijzonder aan de SGH-2400 is het backlit kleurendisplay. In tegenstelling tot de gebruikelijke verlichting van de zijkanten biedt het nieuwe backlit display van de Samsung SGH-2400 overdag een nog helderder beeld, terwijl 's avonds de kleuren worden aangepast voor een verbeterde leesbaarheid. De zilver- of champagnekleurige SGH-2400 heeft een actief klepje, waarmee naar keuze telefoongesprekken kunnen worden aangenomen (kan ook met een druk op de verzonken bedieningsdruktoetsen aan de zijkant van het toestel). De SGH-2400 is in maart beschikbaar en de adviesprijs bedraagt f 1.099,- inclusief B.T.W.
* Dualband (GSM 900/1800)

* 108x45x19,6 mm

* 90 gram met slim-battery

* 4,5 gesprekstijd met Longlife batterij

* 75 uur standby met Longlife batterij

* Plug-in SIM-kaart

* Earmicrophone standaard meegeleverd
Inclusief onder andere oplader, bureau- en auto-oplader, Slim Battery, Longlife batterij, standaard batterij, softwaremodem.

Samsung Electronics
Samsung Electronics is de belangrijkste werkmaatschappij van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld - en neemt een cruciale plaats in binnen de ambitieuze groeistrategie van Samsung Group.
Samsung Electronics behaalde in 1999 een omzet van US$ 22.8 miljard en is met 54.000 collega's wereldwijd actief in 50 landen met ontwikkeling, productie en verkoop van elektronicaproducten. Samsung Electronics bestaat uit drie business units: Digital Media, Semiconductors en Information & Communication. Samsung is wereldwijd de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en magnetrons. De marketingorganisatie van Samsung Electronics Benelux is gevestigd in Rijswijk. Er zijn verkooporganisaties gevestigd in Rijswijk, Rotterdam, Zeist en Antwerpen.