Samsung toont op CeBIT Internet-beeldtelefoon Anyweb

Datum nieuwsfeit: 24-02-2000
Samsung

Samsung toont op CeBIT Internet-beeldtelefoon Anyweb

Rijswijk, 24 februari 2000 - Samsung demonstreert op de CeBIT haar VoIP (Voice over IP) mogelijkheden met de Internet-beeldtelefoon Anyweb. Met deze telefoon kunnen gebruikers zonder PC op het Web surfen, e-mails versturen en ze hebben toegang tot voice mail diensten. De Anyweb van Samsung combineert de Internet-mogelijkheden van een PC, zoals e-commerce, Web-surfen en e-mail, met de eenvoud van een normale telefoon.
Het apparaat heeft een TFT LCD-beeldscherm met een diagonal van 15 cm (8,2") met volledige VGA resolutie. De telefoon, het uitschuifbare toetsenbord en het soft touch-beeldscherm zorgen voor absoluut gebruiksgemak.
Voor mensen die thuis of op hun bedrijf gemakkelijk en eenvoudig willen Internetten en e-mailen is de Anyweb een ruimtebesparend alternatief voor de PC in de huiskamer of op het bureau.

De Anyweb is ontworpen voor gebruikers en Internet service providers die gebruik willen maken van telefoniediensten via Internet. Het apparaat is geschikt voor ISDN en voor aanvullende ISDN-diensten zoals MSN (Multi Subscriber Numbering), waarmee vijf verschillende abonneenummers met vijf verschillende oproeptonen van dezelfde Anyweb gebruik kunnen maken.
De Anyweb is zowel geschikt voor thuisgebruik als voor zakelijke toepassingen. Hij heeft een ingebouwd 56 Kbps modem en maakt gebruik van het Ethernet-protocol, waardoor hij in lokale bedrijfsnetwerken kan functioneren. Bovendien is het toestel niet alleen geschikt voor ISDN maar ook voor multimedia-netwerken als ADSL en kabelnetten.

Twee belangrijke eigenschappen van de Anyweb zijn de plug-and-play functie en de html-beginpagina, de eerste pagina die offline op het scherm verschijnt nadat het toestel is opgestart. Plug-and-play wil in dit verband zeggen dat de gebruiker geen ervaring hoeft te hebben met Internet of het Web. De html-beginpagina maakt het mogelijk het apparaat geschikt te maken voor meerdere gebruikers, groepen of zelfs bedrijven.

De Web-beeldschermtelefoon van Samsung is de eerste van Java voorziene telefoon, die de certificeringstests van Sun Microsystems Personal Java met succes heeft doorstaan. Hij ondersteunt het downloaden van Java Applets en het uitvoeren van Java-toepassingen. Java en de mogelijkheid om Java Applets te downloaden zullen een steeds belangrijker rol gaan spelen. Zij geven de software-ontwikkelaars een grote mate van vrijheid en bieden de consument gemakkelijke toegang tot e-commerce toepassingen zoals elektronisch winkelen en thuisbankieren.

Samsung Electronics
Samsung Electronics is de belangrijkste werkmaatschappij van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld - en neemt een cruciale plaats in binnen de ambitieuze groeistrategie van Samsung Group.
Samsung Electronics behaalde in 1999 een omzet van US$ 22.8 miljard en is met 54.000 collega's wereldwijd actief in 50 landen met ontwikkeling, productie en verkoop van elektronicaproducten. Samsung Electronics bestaat uit drie business units: Digital Media, Semiconductors en Information & Communication. Samsung is wereldwijd de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en microgolfovens. De marketingorganisatie van Samsung Electronics Benelux is gevestigd in Rijswijk. Er zijn verkooporganisaties gevestigd in Rijswijk, Rotterdam, Zeist en Antwerpen. Voor informatie en service over Samsung Electronics Benelux kunnen consumenten gratis bellen: 00800 - 099 77 555.