Océ kiest Windows NT Embedded als besturingssysteem

Datum nieuwsfeit: 24-02-2000

Océ kiest Windows NT Embedded als besturingssysteem voor nieuwe generatie print- en kopieersystemen

Océ 9600 Wide Format Printing System als eerste gebaseerd op Windows NT Embedded

Schiphol-Rijk/Brussel, 24 februari 2000 - Océ Technologies heeft Windows NT Embedded gekozen als het softwareplatform voor de besturing en het beheer van alle processen in het nieuwe Océ 9600 Wide Format Printing System (WFPS). Dit is de eerste machine van een nieuwe generatie print- en kopieersystemen die Windows NT Embedded gebruikt voor het scannen, digitaliseren, printen, kopiëren en het uitvoeren van documentbeheertaken. Bovendien kan de Océ 9600 dankzij Windows NT Embedded gemakkelijk worden geïntegreerd in een kantoornetwerk.

De Océ 9600 is ontwikkeld voor de 'blue print' branches zoals reprografische bedrijven, architecten- en ingenieursbureaus, constructiebedrijven en copy shops. De kwaliteit van de kopieën en de doorvoersnelheid zijn voor deze doelgroep van doorslaggevend belang. Océ Technologies heeft Windows NT Embedded gekozen, omdat dit besturingssysteem in staat is alle technische processen, zoals scannen, digitalisering en afdrukken, af te handelen. Het systeem kan tevens de logistieke processen van printqueues, opslag en documentmanagement beheren. Océ Technologies zal Windows NT en Windows 2000 integreren in de WFPS-reeks van printers en copiers. De hybride-versie van de Océ 9600, waarvan de printerversie reeds in april 1999 op de markt werd geïntroduceerd, is de eerste op Windows NT Embedded gebaseerde printer uit deze reeks. Deze nieuwe machine is in oktober 1999 geïntroduceerd en biedt printer-, scanner- en kopieerfunctionaliteit.

"Wij zijn een van de eersten die het Windows NT Embedded-platform opnemen in print- en kopieersystemen," zegt Gerrit Kraaijeveld, president van de Océ business unit Wide Format Printing Systems. "De inherente voordelen die onze controllers dankzij dit platform bieden op het gebied van connectiviteit en de open architectuur, voorzien gebruikers van een duidelijk en zeker groeipad voor nieuwe applicaties en systemen. Dit betekent een bescherming van de investeringen en maakt het eenvoudiger om nieuwe, geavanceerde technologieën te implementeren. Hierdoor kan een organisatie haar concurrentiepositie versterken."

Integratie in kantooromgevingen
Een complex print- en kopieersysteem zoals de Océ 9600 heeft een besturingssysteem nodig dat zeer bedrijfszeker is, beschikt over multitasking-mogelijkheden en gebaseerd is op marktstandaarden. "De toepassing van Windows NT Embedded als besturingssysteem is een van de onderscheidende kenmerken van de Océ 9600," stelt Alfons Bruekers, senior projectleider bij de business unit Wide Format Print Systems. "Bedrijven maken steeds meer gebruik van digitale media en digitale opslag van hun documenten. Integratie binnen bestaande kantooromgevingen is daarbij een belangrijke vereiste. Dat is dan ook een van de redenen dat Océ heeft gekozen voor Windows NT Embedded. Gebruikers kunnen direct profiteren van geïntegreerde functionaliteit zoals connectivity en netwerkfaciliteiten."

"De integratie van Windows NT Embedded in de printercontrollers van Océ onderstreept de voorkeur van zowel eindgebruikers als ontwikkelaars voor de Windows NT-reeks van besturingssystemen," zegt Bengt Akerlind, Vice-President van Microsoft's Embedded Systems Group. "We bieden Océ actieve ondersteuning bij het project, dat wij beschouwen als een belangrijke ontwikkeling op het gebied van professionele print- en kopieersystemen."

Ook de faciliteiten voor het beheer van documentstromen waren een belangrijke factor bij de keuze voor Windows NT Embedded. Om tegelijkertijd te kunnen scannen, kopiëren en printen is een controller nodig die zorgt dat de originele tekening of het document wordt gedigitaliseerd, gemanipuleerd, getransporteerd, opgeslagen en afgedrukt. Windows NT Embedded beheert tevens de logistieke taken van het systeem, zoals het beheer van de printqueue en de statusbewaking van de machine.

Océ onderzoekt momenteel of Windows NT Embedded ook kan worden toegepast bij de kleinere print- en kopieersystemen.

Océ
Océ, opgericht in 1877 en met hoofdkantoor in Venlo, levert producten en systemen die mensen en ondernemingen in staat stellen op effectieve wijze informatie te delen. Océ is een wereldmarktleider in de markten voor grootformaat printsystemen en voor zeer hoogvolume printers. De onderneming brengt daarnaast een sterk assortiment document-printsystemen op de markt. Océ heeft wereldwijd ruim 20.000 medewerkers en productie- en/of R&D-faciliteiten in Nederland, Duitsland, Frankrijk, de Verenigde Staten, België en Tsjechië. Océ heeft dochterondernemingen voor directe verkoop en service in 32 landen over de hele wereld. Daarnaast worden Océ producten in 50 andere landen verkocht door distributeurs.
In 1999 realiseerde Océ een omzet van bijna ? 3 miljard. Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden tot een prettiger en gemakkelijker gebruik van de computer, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74
Microsoft N.V., Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 - 704 33 22 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft Benelux website op pagina
www.microsoft.com/benelux/press/.

Microsoft en Windows zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.