XS4ALL opent voorinschrijving ADSL

XS4ALL persbericht
Diemen, 24 februari 2000

XS4ALL opent voorinschrijving ADSL

XS4ALL heeft de ADSL-voorinschrijving geopend. Klanten van XS4ALL in (delen van) Amsterdam, Rotterdam en Utrecht kunnen zich vanaf vandaag online inschrijven voor een Basic of Fast ADSL- abonnement.

Een Basic ADSL abonnement kost 99 gulden all-in per maand en is bij uitstek geschikt voor klanten die hun internetkosten willen beheersen. Klanten die hogere eisen stellen aan de snelheid van hun ADSL-verbinding, kiezen voor Fast ADSL. Voor 175 gulden all- in per maand levert XS4ALL een vaste verbinding met ruim 1 megabit per seconde 'downstream' en 256 kilobit per seconde 'upstream'.

ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line) is een relatief nieuwe techniek om bestaande telefoonverbindingen te splitsen in spraak en dataverkeer. Met een ADSL-abonnement kan iedereen voor een vast bedrag per maand dag en nacht online zijn, zonder tikken, met een snelheid die tot 16 keer zo hoog ligt als bij een ISDN- verbinding. Daarnaast blijft de gewone telefoonlijn beschikbaar voor gesprekken.

KPN Telecom begint in maart in delen van Amsterdam, Rotterdam en Utrecht met een beperkte uitrol van het nieuwe netwerk, dat de naam Mxstream heeft gekregen. In eerste instantie biedt KPN het abonnement alleen aan in combinatie met analoge
telefoonverbindingen, niet voor ISDN-lijnen. Vanaf zomer 2000 wordt Mxstream in hoog tempo uitgerold in andere grote steden.

************************************************
* Noot voor de redactie, niet voor publicatie: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de woordvoerder van XS4ALL, Sjoera Nas, op 020 3987683, 06 55 122345 of per e-mail, via (sjoera@xs4all.nl)

***********************************************