Danka toont nieuwste systemen en software tijdens CeBIT 2000

Datum nieuwsfeit: 24-02-2000

Danka toont nieuwste systemen en software tijdens CeBIT 2000

Woerden, 9 februari 2000 - Tijdens CeBIT die dit jaar van 24 februari tot en met 1 maart in Hannover plaatsvindt, zal Danka aanwezig zijn op haar stand in Hal 1, standnummer 6d2, waar de Kodak/Heidelberg, Infotec en HP systemen getoond zullen worden. Danka is in Nederland exclusief leverancier van Toshiba printers, copiers en faxen. Een aantal medewerkers van Danka Nederland zijn daarom ook aanwezig op de Toshiba stand in Hal 1, standnummer 6h2.

Danka stand (hal 1, standnummer 6d2)
Op de stand is een 'Danka Document Print Factory' ingericht waar de bezoeker zich aan de hand van vele systemen en demonstraties kan informeren hoe een organisatie op snelle en efficiënte wijze documenten kan afdrukken, faxen en scannen. Het accent zal liggen op geïntegreerde oplossingen die zich door maatwerk software eenvoudig laten aanpassen aan iedere gebruiker en elke gebeurtenis.

De onderwerpen die aan de orde komen:
* Printen vanaf Internet demonstreert het 'on demand' produceren van boekjes, brochures en andere documenten die digitaal worden gedownload vanaf Internet. Hiervoor wordt het snelle DigiSource 9110 Network Imaging System van Heidelberg ingezet.
* Hoogvolume document- en dataprint toont de volledige productie 'on demand' van catalogi en handboeken, tot het kant en klare document. Hier levert een DigiSource 9110 geplaatst in een tandemconfiguratie de oplossing. Hierdoor wordt een afdruksnelheid van 220 afdrukken per minuut gehaald. Ook zal een innovatief nieuw systeem (70 afdrukken per minuut) met buitengewone eigenschappen worden geïntroduceerd.
* Printing on demand - en wel in een nieuwe dimensie: In solo-en tandemconfiguratie zijn Infotec systemen te zien vanaf 65 afdrukken per minuut. Voor het eerst wordt de Infotec 4850 MF getoond, een multifunctioneel systeem met een afdruksnelheid van 85 afdrukken per minuut en mogelijkheid tot tandemconfiguratie (tot 170 afdrukken per minuut). * Integratie van gegevens in documenten: Danka toont van Hewlett Packard de Mopier 320, de LaserJet 8100 en de 8500 evenals vele noviteiten in zwart-wit en kleur. Hierbij staan systemen centraal voor het produceren van gepersonaliseerde documenten en het produceren van grootschalige mailings. * Intelligente software-oplossingen voor specifieke opdrachten: hier worden alternatieven gepresenteerd voor dataprint, printen vanuit Internet, het scannen en beheren van data evenals een PDF-workflow met standaard software. Alles wordt getoond aan de hand van praktijkvoorbeelden. * Digitale kleuroplossingen op maat worden zoals altijd veelvuldig getoond op de stand. Zo zijn vele creatieve toepassingen te zien in laag-, mid- en hoogvolume zowel met steunkleur als in full color en met het personaliseren van documenten. Bovendien wordt een compleet Color Management systeem getoond dat scanners, monitoren, papier en afdruksystemen beheert. Ook in dit segment kunnen noviteiten worden verwacht.
* Geïntegreerd documentbeheer vindt men terug bij de verschillende multifunctionele systemen voor werkgroepen van Infotec. Er zijn diverse oplossingen zoals 'scan to e-mail', 'scan to file' en 'scan to archive' te zien.
* Geïntegreerde communicatie-oplossingen kunnen veel tijd en geld besparen. Daarom toont Danka verschillende multifunctionele oplossingen. Door het faxen via Internet, het faxen naar een e-mailserver of het faxen in het netwerk kan de workflow en de effectiviteit van moderne communicatie aantoonbaar worden verbeterd.

Toshiba stand (hal 1, stand nummer 6h2)
Danka Nederland B.V. neemt komend jaar 3 nieuwe faxmodellen op in haar productassortiment, respectievelijk de Toshiba DP 80F, DP 85F en de DP 120F. * Toshiba DP 80F/ 85F- twee nieuwe laserfaxen, met een focus op gebruik als printer, de opvolgers van de eerder verschenen Toshiba TF 610. Beide fax/printers hebben een afdrukkwaliteit van 600 dpi. De Toshiba DP 80F beschikt over een 14,4 Kbps modem en 1,2 MB geheugen; de DP 85F is uitgerust met een snel 33,6 Kbps modem en 3,2 MB geheugen. Beide fax/printers beschikken over een papierlade met een capaciteit van 250 vel. Optioneel kan nog een 500 vel papierlade worden toegevoegd.
* Toshiba DP 120F, opvolger van de Toshiba faxen TF 631, TF 831 en de TF 861. Een geavanceerd multifunctioneel kantoorsysteem. De DP 120F is zowel in te zetten als fax en als printer. Bovendien is de DP 120F direct aansluitbaar op het netwerk met de optionele Ethernet-netwerkinterface, waarna de fax- en printfuncties direct toegankelijk zijn voor de gebruikers hiervan. Wie twee faxen tegelijk wil verzenden of tegelijkertijd wil kunnen ontvangen en verzenden, kan als optie een tweede telefoonlijn installeren. De Toshiba DP 120F ondersteunt de PCL6-printertaal en drukt af met een resolutie van 600 dpi.

Tevens introduceert Danka dit jaar een nieuwe Document Manager, de Toshiba DP 1600. Danka neemt tevens een Toshiba hoogvolume systeem op in haar productassortiment: de Toshiba DP 8070.
* Toshiba DP 1600, een compleet digitaal documentsysteem voor de netwerkomgeving. Door de verschillende opties kan een organisatie zelf bepalen over welke functionaliteit de DP 1600 kan beschikken. De DP 1600 wordt standaard geleverd als een digitale copier met een snelheid van 16 pagina's per minuut. Met de print -optie wordt het systeem uitgebreid tot een complete netwerkprinter, waarbij de keuze bestaat uit de PCL6- of PostScript Level 2-printertalen. Als printer levert de DP 1600 een afdrukkwaliteit van 1200 x 600 dpi en een snelheid van maximaal 16 pagina's per minuut. Na het toevoegen van een optionele 33,6 Kbps faxkaart biedt de DP 1600 ook een geavanceerde digitale fax-functie. Ook kan de DP 1600 via een optionele Ethernet-netwerkinterface worden aangesloten op het LAN, waarbij gebruikers via het netwerk zowel kunnen faxen als scannen. * Toshiba DP 8070. De topper van Toshiba op het gebied van kwaliteit en snelheid is de DP 8070 copier/printer. Gebaseerd op de vorig jaar met succes geïntroduceerde Toshiba DP6570, maar met een afdruksnelheid van 80 pagina's per minuut aanzienlijk sneller. Door twee systemen via de optionele SC-2 interface met elkaar te koppelen in een tandemconfiguratie, kan een maximale afdruksnelheid worden behaald van 160 pagina's per minuut. Daarnaast biedt de DP 8070 geavanceerde afwerkmogelijkheden, zoals het volledig produceren van gevouwen en in de rug gehechte boekjes en verslagen.

Toshiba introduceert haar eerste kleurencopier/printer: de FC 22. Met deze introductie krijgt Danka Nederland BV een nog breder productenpakket in kleur.
* Toshiba FC 22, een full color copier/printer, met een afdruksnelheid van 25 prints per minuut/ 22 kopieën per minuut waarvan de eerste afdruk al na 10 seconden verschijnt. De FC 22 beschikt standaard over een duplex lade en kan printen tot A3+ met een maximum papiergewicht van 209 g/m2. Toshiba biedt 2 opties om het systeem een geavanceerde printer/scanner te maken, de Efi Fiery Z4 controller of een embedded controller. Beide Fierys behoren tot de nieuwste generatie controllers van Electronics For Imaging, gebaseerd op een NT platform.

Danka Business Systems PLC is een van de grootste onafhankelijke leveranciers van kantoorautomatiserings-apparatuur en aanverwante producten en diensten ter wereld. De organisatie heeft 700 vestigingen in 30 landen met circa 20.000 werknemers. De omzet in het budgetjaar 1999 bedroeg circa $ 3 miljard. Danka Nederland B.V. is een volledig zelfstandige dochteronderneming en telt 450 medewerkers. Het Nederlandse hoofdkantoor is sinds december 1998 gevestigd in Woerden. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie:
Danka Nederland B.V., Contactpersoon: Marloes Antheunis, Tel.: 0348 - 405 423, E-mail: (m.antheunis@danka.nl),
World Wide Web: www.danka.nl/ , of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V.,
Contactpersoon: Ginny Eysma, Tel.: 023 - 562 82 08, E-mail: (ginnye@monogram.nl)

NB: de elektronische versie van dit persbericht is te downloaden vanaf de Persberichten Databank op het World Wide Web: www.persberichten.com/. .