Xerox netwerkproducten zijn klaar voor Windows 2000

Datum nieuwsfeit: 24-02-2000
Persbericht

Xerox' Document Centres, DocuPrint N Series en Phaser-lijn volledig gecertificeerd: Xerox netwerkproducten zijn klaar voor Windows 2000

Amstelveen, 24 februari 2000 -- Alle Xerox netwerkproducten voor de kantooromgeving zijn klaar voor Microsofts nieuwe besturingssysteem Windows 2000 en volledig gecertificeerd door Microsoft, zo heeft Xerox bekend gemaakt. Xerox is ook de eerste producent die ondersteuning biedt voor Microsoft Management Console, het beheersysteem binnen Windows 2000, middels CentreWare MC. Met CentreWare MC kunnen systeembeheerders elke printer van Xerox of andere leveranciers installeren en beheren binnen het bedrijfsnetwerk.

Windows 2000 is een besturingssysteem voor de bedrijfsomgeving gebaseerd op Windows NT-technologie. Windows 2000 telt een groot aantal verbeterde printerservices, zoals Internet Printing Protocol (IPP), waarmee gebruikers documenten via Internet kunnen afdrukken, en Active Directory, waarmee gebruikers bestanden op het bedrijfsnetwerk eenvoudig kunnen vinden en afdrukken. Daarnaast is Windows 2000 uitgerust met tools voor vereenvoudigde printerinstallatie.

Met de ondersteuning van Windows 2000 benadrukt Xerox haar streven om compatible te zijn met de meest actuele kantooromgevingen, zodat haar klanten optimaal gebruik kunnen maken van nieuwe printmogelijkheden. Xerox-teams werkten nauw samen met Microsoft aan de ontwikkeling van Windows 2000-technologie voor Xerox' Document Center digitale netwerkmultifunctionals, de DocuPrint N netwerklaserprinters en de Tektronix Phaser kleurenlaser- en solid ink printers.

De Document Centers, de DocuPrint N Series (N17, N24, N32, N40 en NC60) en de Phaser-lijn zijn na intensieve tests allemaal door Microsoft gecertificeerd. Bovendien zijn alle printdrivers voor deze producten aanwezig op de Windows 2000 installatie-CD. Windows 2000-drivers voor nieuwe Xerox-producten zoals de recent aangekondigde DocuPrint N2025, N2125, N2825, N3225 en N4025 netwerklaserprinters kunnen op www.xerox.com direct worden gedownload. Xerox blijft samenwerken met Microsoft om ook printdrivers van nieuwe producten op te nemen in toekomstige upgrades van Windows 2000.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket aan IT-diensten, op het gebied van documentproductie, electronisch documentbeheer, documentaire informatiesystemen, kennismanagement en workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving en bedrijfskritische documentbeheertoepassingen is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1999 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,2 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.

Noot voor redacties