NPM Capital investeert in Frans bedrijf Sedis

NPM Capital

24 februari 2000

NPM Capital investeert in Frans bedrijf

NPM Capital heeft een belang van 25% verworven in de Franse industriële onderneming Sedis S.A. Sedis produceert hoogwaardige kettingen die worden toegepast in liften, lopende banden en zware motoren. Met deze investering heeft NPM Capital haar eerste participatie in Frankrijk gerealiseerd.

De jaaromzet van Sedis bedraagt FFR 200 miljoen (31 miljoen Euro) waarvan 40% in het buitenland wordt gerealiseerd. Bij het bedrijf zijn 350 personen werkzaam. Sedis behoorde tot een industriële groep en is nu via een management buy-out verzelfstandigd. Bij de financiering zijn ook andere buitenlandse investeerders betrokken.

In het buitenland is NPM Capital reeds actief in België, Verenigd Koninkrijk, Ierland en Duitsland. Al eerder is aangegeven dat het aandeel van investeringen buiten Nederland zal worden opgevoerd tot circa 30 procent van het totaal geïnvesteerde vermogen. NPM Capital verwacht dit jaar nog enkele investeringen in Frankrijk te doen.

NPM Capital participeert momenteel voor een totaalbedrag van meer dan f 2,5 miljard (1,1 miljard Euro) in circa 175 ondernemingen.

Voor informatie:

NPM Capital N.V.