Ericsson gebruikt Visibroker voor Operation Support System

Datum nieuwsfeit: 25-02-2000

Ericsson gaat Visibroker gebruiken voor Operation Support System

Amstelveen, 25 februari 2000 - Inprise Corporation (Nasdaq: INPR) heeft bekendgemaakt dat Ericsson de Visibroker CORBA-technologie van Inprise heeft gekozen als basis voor haar Operation Support System (OSS). Visibroker zal toegepast worden bij de ontwikkeling van OSS-producten waarmee GSM-netwerken en de nieuwe CDMA-netwerken beheerd kunnen worden.

"Een van de doelen van OSS is het bieden van een raamwerk dat in een oogopslag een beeld kan geven van een mobiel netwerk, dat bestaat uit talloze netwerkelementen", zegt Per-Arne Nilsson, Strategisch Project Manager bij Ericsson. "Ericsson heeft vanaf het begin gekozen voor het gebruik van industriestandaarden. Aangezien we van CORBA-technologie gebruik maken, lag de keuze voor Inprise/Borland VisiBroker voor de hand."

Nu mobiele operators zich voorbereiden op het vernieuwen van hun infrastructuren, dienen ze te beschikken over de middelen om beschikbaarheid en prestaties te garanderen. Ericsson loopt voorop bij de ontwikkeling van systemen die mobiele internet-verbindingen dezelfde betrouwbaarheid bieden als die van vaste verbindingen.

"Onze hoge kwaliteit en ondersteuning waren voor Ericsson doorslaggevend om voor Inprise/Borland te kiezen", zegt Gidi Schmidt, Vice-President Europe bij Inprise. "Wij zijn ervan overtuigd dat we beschikken over de noodzakelijke infrastructuur om hoogwaardige service te bieden aan Fortune 500-bedrijven door middel van onze professional services-organisatie."

Het OSS van Ericsson is een tool voor het beheren en controleren van mobiele netwerken, waarmee snel kan worden gereageerd op tal van situaties.

Inprise/Borland VisiBroker moet het Ericsson mogelijk maken zogenaamde Integration Reference Points te benoemen, die worden gedefinieerd in de Interface Definition Language. Door te kiezen voor een standaard CORBA-implementatie kan beheersoftware van derden geintegreerd worden in het OSS.

Met de CORBA-architectuur kunnen zowel individuele netwerk nodes als third party management systemen van andere leveranciers beheerd worden. Inprise is nog in gesprek met Ericsson om additionele CORBA-diensten te leveren. Dat gebeurt in samenwerking met Prism Technology.

Over Inprise/Borland
Inprise/Borland is een toonaangevend leverancier van ontwikkelgereedschap en services voor Internettoegang en -infrastructuur. De producten van het bedrijf ondersteunen alle standaardbesturingssystemen, waaronder Linux, Solaris en Windows. Inprise werd in 1983 in Scotts Valley opgericht als Borland en heeft wereldwijd kantoren. Het Europese hoofdkantoor staat in Amstelveen. Meer informatie is te vinden op http//www.borland.com. Borland heeft ook een community site: community.borland.com

Meer persinformatie

Inprise/Borland