Politiebericht Brabant-Noord

Korps: Brabant-Noord, plaats: Uden 25-02-2000

Persberichten district De Leijgraaf/

VOERTUIGCONTROLE
De politie heeft donderdag een controle gehouden in een bedrijf aan de Kampweg in Keldonk. Daarbij werden zo?n vijftig bromfietsen en motoren gecontroleerd. De controle was met name gericht op het feit of de voertuigen al dan niet van diefstal afkomstig waren. Bij geen van de vijftig was dat het geval.

SNELHEIDSCONTROLE
Op de Kerkstraat in Zeeland heeft de politie donderdag van 15.30 tot 16.30 uur op snelheid gecontroleerd. Van de 272 passerende voertuigen reden er 21 te hard. De snelste reed 71 km. per uur.

GEWONDE BIJ AANRIJDING
Donderdagavond is op de Volkelseweg in Boekel een 22-jarige man uit die plaats gewond geraakt. De Boekelaar raakte tijdens een inhaalmanoeuvre van de weg en botste daarbij aan de linkerkant van de weg tegen een boom. De man werd met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis in Veghel.

FIETS WEG
Afgelopen nacht is ingebroken in een schuur aan de Burgemeester Buskensstraat in Uden.
Na vernieling van een ruit verdween een fiets uit de schuur. De dader heeft de fiets vermoedelijk via het raam naar buiten geloodst omdat de deur afgesloten bleef. Schade f.400,--.

RUIT VERNIELD
De politie heeft donderdagavond op de Raam in Uden een 25-jarige vrouw aangehouden omdat zij even tevoren een ruit had vernield van een woning aan de Raam. Na verhoor en proces-verbaal is de vrouw weer in vrijheid gesteld.

ONDER INVLOED
Afgelopen nacht is op de Hoevenseweg in Uden een 28-jarige automobiliste uit Uden aangehouden omdat zij te diep in het glaasje had gekeken. De vrouw kreeg een rijverbod en een boete van f.390,--.

INBRAKEN IN VEGHEL
Afgelopen nacht werd op twee plaatsen in Veghel ingebroken. Bij een winkel aan de Hoofdstraat bleef het bij een poging. Er werd alleen een deurslot vernield. In een tweede winkel aan de Wiekslag werden enkele bureau?s doorzocht. Uit de koelkast verdween een flesje bier.