Jarig Dolfinarium trakteert haar eerste gasten

Datum nieuwsfeit: 26-02-2000

Jarig Dolfinarium trakteert haar eerste gasten
DOLFINARIUM HARDERWIJK VIERT 35E VERJAARDAG IN 2000

Harderwijk, 16 februari 2000 - Na een korte winterslaap, opent Dolfinarium Harderwijk op zaterdag 26 februari 2000 haar poorten voor een bijzonder seizoen: Europa's grootste zeedierenpark viert dit jaar haar 35e verjaardag. Het eerste jaar van het nieuwe millennium gaat daarom extra feestelijk van start. Alle gezinnen die in het openingsweekend van zaterdag 26 en zondag 27 februari naar het Dolfinarium gaan, krijgen een bijzonder cadeau: het Groot Dolfinarium Lagune Spel. En dat is nog maar het begin, want 2000 belooft een spetterend jaar te worden.

Feestelijk lustrumjaar
Het Groot Dolfinarium Lagune Spel, het cadeau waarop de allereerste bezoekers worden getrakteerd, is een leuk gezelschapsspel voor alle leeftijden met verschillende zeezoogdieren in de hoofdrol. Het Dolfinarium staat dit jaar vooral in het teken van het 35 jarig jubileum. Er staan dan ook diverse uitzonderlijke evenementen op het programma. Probeer maar eens het hoofd koel te houden als vervaarlijke zeepiraten het Dolfinarium overnemen tijdens 'Het Piratenspektakel'. Wally's verjaardag wordt dit jaar echt een groot feest. 25 juni is de grote dag waarop de waarop de jarige Wally volop in de belangstelling staat. In september staat het Dolfinarium Shantykoren Festival gepland. Allerlei stoere zeemannenkoren geven acte de présence en het park is dan een vrolijke zee van muziek. Vanaf 2 december hult het Dolfinarium zich weer in warme wintersferen tijdens 'De Winter Wereld van de Zee'. Natuurlijk valt er het hele jaar door van alles te beleven in Dolfinarium Harderwijk.

35 jaar Dolfinarium
Op 8 juli 2000 is het exact 35 jaar gelden dat het Dolfinarium voor het eerst haar deuren opstelde voor het publiek. Gestart werd met 4 dolfijnen en 5 zeeleeuwen in buitenbassins waarmee diverse voorstellingen werden gegeven. Vanaf het begin was dit Dolfinarium een succes en uniek in Nederland omdat het de enige plaats is waar men dolfijnen kan ontmoeten.

In de loop der jaren is het Dolfinarium uitgegroeid tot een full-service thema park. Het grootste zeedierenpark van Europa biedt een indrukwekkende collectie zee(zoog)dieren, waaronder dolfijnen, walrussen, zeeleeuwen, zeehonden, roggen en haaien. De natuurgetrouwe leefgebieden, wervelde shows, speciale programma's met een educatief tintje en de vele fantastische andere attracties staan allemaal in het teken van De Wereld van de Zee. Jaarlijks beleven ruim een miljoen bezoekers een dol fijn dagje Dolfinarium. Het Dolfinarium is toonaangevend op het gebied van onderzoek naar zeezoogdieren en de opvang en verzorging van aangespoelde zieke en gewonde dolfijnen. Sinds 1992 biedt het Dolfinarium ook een zee aan mogelijkheden voor de meest originele en onvergetelijke familie- en bedrijfsevenementen. Bijvoorbeeld in het Lagune Restaurant, een uniek onderwaterrestaurant.

Nieuw: Het hele jaar geopend!
Voor het eerst in de geschiedenis zal het Dolfinarium ook in de winter ononderbroken geopend zijn. Bezoekers kunnen zich tot en met 7 januari 2001 door de wonderen van de Wereld van de Zee laten betoveren. Tijdens 'De Winter Wereld van de Zee' van 2 december tot en met 7 januari gaat de sprankelende sfeerverlichting in het park weer aan en is het park aangepast aan de mooiste tijd van het jaar. De kerstklokjes zullen klingelen en er staan diverse speciale shows op stapel.

Dolfinarium Harderwijk is van 26 februari 2000 tot en met 7 januari 2001 dagelijks geopend van 10.00 tot 18.00 uur (om 16.00 uur sluiten de toegang en de kassa's). Op Eerste Kerstdag en Oud- en Nieuwjaarsdag is het Dolfinarium gesloten. Toegangsprijzen variëren van ƒ 29,50 p.p. (voor kinderen van 4 t/m 11 jaar, bezoekers met een handicap en 65+-ers op vertoon van pas) tot ƒ 32,50 p.p. voor volwassenen. Voor groepen vanaf 25 personen zijn er speciale toegangsprijzen en arrangementen. Noot aan de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Marcelle van den Hoven, Hoofd Marketing en Communicatie Dolfinarium Harderwijk
Tel: (0341) 467 467