Avro start journalistieke nieuwssite over gezondheid

Datum nieuwsfeit: 28-02-2000
Persbericht AVRO

Avro start journalistieke nieuwssite over gezondheid: www.gezondsite.nl

Op 28 februari 2000 gaat www.gezondsite.nl online een samenwerkingsverband tussen de AVRO en Medical Multi Media Productions B.V. De onafhankelijke journalistieke nieuwssite over gezondheid is uniek voor Nederland. De opzet van de site is overzichtelijk, toegankelijk en makkelijk leesbaar. Gezondsite richt zich op een breed publiek die onafhankelijk geïnformeerd wil worden over gezondheid. www.gezondsite.nl zal de volgende onderdelen bevatten:

Nieuws: Het meest actuele nieuws op het brede terrein van gezondheid wordt op de site geplaatst. Tenminste eenmaal per dag wordt het nieuws ge-update, maar zo nodig vaker. De redactie is 24 uur per dag actief en geheel volgens de traditie van de publieke omroep: journalistiek onafhankelijk.

Dossiers: Vanaf 28 februari zullen er in ieder geval een viertal dossiers op de site staan: hoofdpijn, stress, slaapstoornissen en vitamines. De dossiers zijn opgebouwd als een naslagwerk; overzichtelijk en toegankelijk. Naast een beschrijving van de symptomen, de klachten, de soorten, worden er tips en adviezen aangereikt om de klachten te behandelen. Hierbij worden de recente onderzoeken over het specifieke onderwerp meegenomen. Het aantal dossiers wordt uitgebreid.

Video en audio: Naast tekst en foto's is er op de site ruim aandacht voor audio en video. Tevens zal de site het meest actuele overzicht van gezondheid in de media geven, alsmede een compleet overzicht van gezondheidsprogramma's op televisie en radio.

Internetspreekuur en forum: Op de nieuwe site zullen met diverse deskundigen van verschillende organisaties chatsessies georganiseerd worden. Met de Nederlandse Kankerbestrijding/Koningin Wilhelmina Fonds (KWF) staan een aantal spreekuren gepland. In 1999 organiseerde AVRO Internet al een succesvolle chatsessie met het KWF. Op de site zullen de data en tijdstippen aangekondigd worden. Via het forum kunnen bezoekers met elkaar van gedachten wisselen en ervaringen uitwisselen.

www.gezondsite.nl is een zelfstandige site, die qua opzet sterk afwijkt van www.avrol.nl/gezondenwel; de huidige gezondheidspagina's op AVRO Internet. Gezondenwel blijft bestaan en beperkt zich tot de AVRO programma's op het gebied van gezondheid.