Nieuwe AdvantEDGE-technologie van Concord

Datum nieuwsfeit: 28-02-2000

Nieuwe AdvantEDGE-technologie van Concord voorziet in pro-actief beheer van web- en applicatiehosting

Uitbreiding eHealth-reeks van oplossingen met AdvantEDGE garandeert uptime van bedrijfskritische websites en -applicaties

Delft, 28 februari 2000 - Concord Communications introduceert AdvantEDGE, een nieuwe reeks van real-time beheeroplossingen waarmee service providers en IT-organisaties optimale prestaties kunnen garanderen van de applicaties en hostsystemen die nodig zijn voor e-business. Met de uitbreiding van de eHealth-reeks van oplossingen met AdvantEDGE, voorziet Concord in de behoefte aan een effectieve managementoplossing voor web- en applicatie-hosting, alsmede voor e-business-systemen.

De uitgebreide AdvantEDGE-reeks van oplossingen omvat SystemEDGE 4.0, de nieuwe agent voor real-time applicatie- en systeembeheer van Empire, alsmede de nieuwe AdvantEDGE View console en Top Processes- en Service Response-modules. De AdvantEDGE-oplossingen voorzien Concord's eHealth-suite van real-time beheermogelijkheden, met name Application Health, System Health en Service Health. Concord kreeg de beschikking over de AdvantEDGE-technologie na de fusie met Empire Technologies in oktober 1999.

Volgens cijfers van IDC zal de markt voor web-hosting in 2002 groeien tot $ 11,8 miljard. Bij het intensiveren van de concurrentiestrijd zullen aanbieders van web-hostingdiensten trachten concurrentievoordeel te behalen door garanties te verstrekken met betrekking tot de uptime en de prestaties van hun diensten. Hiermee kunnen zij nieuwe klanten werven en de loyaliteit van bestaande klanten vergroten. Deze marktomstandigheden creëren een duidelijke behoefte aan een multi-platform technologie die helpt bij het maximaliseren van de kwaliteit van deze diensten. Met de SystemEDGE management-agents, in combinatie met de AdvantEDGE View-console, kunnen ASP's en web-hosting providers de beschikbaarheid van systemen optimaliseren, op effectieve wijze web-servers en applicaties beheren, en het aantal onderbrekingen minimaliseren. SystemEDGE is in staat om snel problemen te detecteren en is veelal in staat om dergelijke problemen automatisch te verhelpen, voordat gebruikers er hinder van ondervinden.

"Nu meer en meer organisaties vertrouwen op externe leveranciers voor de implementatie en het beheer van hun e-business, moeten service providers de onderbrekingen in de beschikbaarheid minimaliseren en 24x7 beschikbaarheid kunnen garanderen," zegt Kevon Conklin, senior vice president of marketing bij Concord Communications. "AdvantEDGE versterkt het vermogen van eHealth om het gehele e-business systeem te controleren en te beheren, en voorziet service providers en organisaties van de tools die zij nodig hebben om bottlenecks te identificeren, uptime te garanderen en goed gefundeerde beslissingen te nemen voor verdere groei."

Real-time statusinformatie met nieuwe AdvantEDGE View-console De op het web gebaseerde managementinterface van AdvantEDGE's View-console is een efficiënte en schaalbare uitbreiding voor Concord's eHealth-familie, waarmee managers direct statusinformatie en configuratie- en prestatierapporten kunnen opvragen. Via AdvantEDGE View kunnen ook SystemEDGE-agents gemakkelijk beheerd en geconfigureerd worden, zowel individueel als groepsgewijs. AdvantEDGE View voorziet tevens in de real-time afhandeling van foutboodschappen, afkomstig van SystemEDGE-agents.

Krachtige agents controleren kritische systemen en applicaties De AdvantEDGE-oplossing omvat SystemEDGE 4.0-agents die werken met iedere SNMP-compatibele applicatie om geheel zelfstandig kritische processen, logbestanden en vooraf ingestelde grenswaarden te controleren. SystemEDGE-agents werken 24 uur per dag om in real-time te waarschuwen bij problemen en automatisch processen te herstarten. Met behulp van de SystemEDGE-agents kunnen managers de beschikbaarheid en piekprestaties van applicaties controleren via een nieuwe, flexibele plug-in architectuur.

Dankzij de lage CPU-belasting van SystemEDGE kunnen web-beheerders en managers actieve tests uitvoeren om continu de responstijd van services en de beschikbaarheid van applicaties te meten, zonder dat de CPU te zwaar belast wordt. SystemEDGE geeft tevens aan welke applicaties de CPU het zwaarst belasten.

Plug-in modules bieden uitgebreide beheermogelijkheden De nieuwe plug-in modules van Concord bieden dieper inzicht en beter beheer van de meest gebruikte en bedrijfskritische applicaties. De Top Process-module rapporteert over de applicaties die de meeste CPU-tijd in beslag nemen. Door de directe detectie en isolatie van processen die verantwoordelijk zijn voor een overmatige CPU-belasting, kunnen gebruikers snel additionele systeembronnen toewijzen, zodat optimale beschikbaarheid en prestaties gegarandeerd kunnen worden.

Met de nieuwe Service Response-module kunnen gebruikers de prestaties van systeembronnen controleren, waaronder WAN-verbindingen, web-bronnen, de beschikbaarheid van applicaties en DNS-prestaties. Service Response test 24 uur per dag de repons van kritische Internet-applicaties en -services, en detecteert direct wanneer de prestaties van het systeem afnemen. Omdat System Response actieve tests uitvoert, kunnen service providers het gebruiken op UNIX- en NT-systemen binnen hun gehele netwerk, om op deze wijze de Service Level Agreements (SLA's) van hun diensten te kunnen nakomen.

Met behulp van Service Response kunnen gebruikers de reactiesnelheid en de beschikbaarheid van applicaties en services controleren, direct 'brownouts' detecteren en direct gewaarschuwd worden wanneer de systeemprestaties afnemen of buiten de vooraf ingestelde grenswaarden komen.

Prijzen en beschikbaarheid
AdvantEDGE is per direct beschikbaar als onderdeel van System Health, Application Health en Service Health, via de wereldwijde verkooporganisatie van Concord, inclusief verkoopagentschappen en VAR's. De adviesprijs van de AdvantEDGE View-console is vanaf $ 15.000. SystemEDGE 4.0-agents zijn verkrijgbaar voor $ 325 per stuk, met een minimale afname van 25 agents. De prijs voor de Service Response-module is vanaf $ 5.000 voor een 10 host-pack. De Top Process-module wordt kosteloos meegeleverd met SystemEDGE. Concord
Concord Communications is een vooraanstaand leverancier van geavanceerde oplossingen voor het meten en beheren van systeemprestaties. Met zijn eHealth-reeks van oplossingen biedt Concord de enige volledig geïntegreerde management-oplossing voor het prestatiebeheer van systemen, applicaties, services en netwerken. Alleen door de prestaties in al deze gebieden effectief te beheren kunnen organisaties op effectieve wijze e-business bedrijven. Dit end-to-end overzicht van de prestaties biedt het essentiële inzicht dat nodig is om de zakelijke en e-business activiteiten van verschillende van de grootste ondernemingen en service providers ter wereld optimaal te laten functioneren. Het hoofdkantoor van Concord is gevestigd in Marlboro, Massachussettes. Het hoofdkantoor van Concord EMEA is gevestigd in Delft. Meer informatie over Concord is te vinden op www.concord.com.

Persinformatie:
Anneke de Kort, Monogram Communication Strategies (MCS), tel. +31 (0)23 - 562 82 08, (annekedk@monogram.nl).