Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Korps: Brabant-Noord, plaats: 's-Hertogenbosch 28-02-2000

Persberichten district Den Bosch/

BEDRIJFSINBRAAK (s-Hertogenbosch)
In het weekeinde is er ingebroken in een bedrijf aan Orthen in s-Hertogenbosch. Met twee straatklinkers werd een ruit ingegooid waarna men twee bromfietsuitlaten wegnam. Een bromfiets liep lakschade op.

COMPUTER GESTOLEN (s-Hertogenbosch)
In de nacht van zondag op maandag zijn uit een kantoorpand aan de Eekbrouwersweg in s-Hertogenbosch een computer en een printer gestolen. Met een steen is een ruit kapot gegooid.

SNELKRAAK (s-Hertogenbosch)
In de nacht van zondag op maandag is er een snelkraak gepleegd op een winkelbedrijf aan de Maaspoortweg in s-Hertogenbosch. Met een gestolen personenauto werd de pui van de winkel geramd. De auto kwam met de neus deels in de etalage tot stilstand. Binnen hebben de daders een aantal walkmans en diskmans weggenomen. Vervolgens is de auto overgoten met een brandbare stof en in brand gestoken. De daders zijn er te voet vandoor gegaan. De be-woners van de boven de zaak gelegen woningen hebben deze tijdelijk moeten verlaten. De brandweer bluste het vuur.

LICHT GEWOND BIJ AANRIJDING (Hintham)
Vanmorgen raakte een 33-jarige inwoner van Rosmalen licht gewond bij een aanrijding op het fietspad van Hintham in Hintham. De man reed op een bromfiets en wilde een fietsster inhalen. Hij had daartoe te weinig ruimte, kwam in aanraking met de fiesster en viel. Hij is met armletsel overgebracht naar het ziekenhuis. Na behandeling kon hij weer naar huis.

INBRAAK SPORTKANTINE (Herpt)
In de nacht van zondag op maandag is er ingebroken in een sportkantine aan het Groenewoud in Herpt. Er is een hoeveelheid snoepgoed en koffie weggenomen.

LAPTOP GESTOLEN (s-Hertogenbosch)
Vanmorgen is uit een werkkamer van een bedrijf aan de Parellelweg in s-Hertogenbosch een laptop computer gestolen. Ten tijde van de diefstal was de kamer die vrij toegankelijk is, onbezet.

AUTODIEFSTAL (s-Hertogenbosch)
Maandagmorgen is vanaf een parkeerterrein aan de Vlijmenseweg in s-Hertogenbosch een blauwe personenauto, Audi 80 en voorzien van het kenteken GJ-BJ-54 gestolen.

PORTEMONNEE GESTOLEN (s-Hertogenbosch)
Van een 33-jarige vrouw uit Vogelwaarde is vanmiddag in een winkel aan de Hinthamerstraat een portemonnee uit haar boodschappentas weggenomen. De vrouw had de tas geopend op de grond gezet en toen zij deze oppakte zag zij dat haar portemonnee, met daarin een bankpas, een treinkaart en ongeveer f. 60,00 er uit was gehaald.

SNELHEIDSCONTROLE (Nieuwkuijk)
Tijdens een vanmiddag gehouden snelheidscontrole op de Onsenoortsestraat in Nieuwkuijk zijn tien bestuurders bekeurd die harder reden dan 50 kilometer per uur. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 73 kilometer per uur.