MVV contracteert nieuwe speler, uitbreiding management

Datum nieuwsfeit: 28-02-2000
MVV

Actueel nieuws over MVV Maastricht

MVV contracteert Thomas Caers
MVV heeft de optie in de huurovereenkomst met Thomas Caers gelicht. De Belgische vleugelverdediger met aanvallende capaciteiten speelt vanaf het begin van dit seizoen als huurling van KAA Gent bij MVV. MVV en de nu 27 jarige Thomas Caers zijn een driejarige verbintenis overeengekomen.
Thomas Caers: "Als nieuwbakken vader denk ik nu meer aan de toekomst dan vroeger. Het bevalt mij uitstekend in Maastricht. In de maanden dat ik nu bij MVV actief ben zijn al mijn verwachtingen uitgekomen. Het spelpeil is hier hoger dan in België. De openheid en directe aanpak van de technische staf en mijn medespelers spreken mij zeer aan."
Trainer Wim Koevermans: "Thomas is op meerdere plaatsen inzetbaar. Zowel als vleugelverdediger als op het middenveld staat hij zijn mannetje. Hij straalt kracht uit. Zijn instelling en dynamiek maken hem tot een waardevolle speler. Het is een goed teken dat MVV in staat is om al in dit vroege stadium spelers die we graag willen behouden ook daadwerkelijk vast te leggen. "

MVV verlengt contract met Jack Vaessen

MVV heeft de optie in het contract met Jack Vaessen gelicht. De op 23 november 1976 in Gronsveld geboren linker vleugelverdediger zal tot 2002 aan MVV verbonden blijven.
Jack Vaessen: "Ik ben al vanaf mijn 12e bij MVV en heb de complete jeugdopleiding doorlopen. Voor mij is deze contractverlenging een logisch vervolg van mijn professionele voetbalcarrière". Wim Koevermans: "Jack is dit seizoen doorgebroken, en wel op een dusdanig goede manier dat wij de optie gelicht hebben. Verleden jaar heeft hij al een aantal invalbeurten gehad. Nu staat hij er volledig. Jack is een product van onze eigen jeugdopleiding, vandaar dat wij hem graag wilden behouden".

Uitbreiding management

Per 1 april zal het managementteam van MVV uitgebreid worden met een manager bedrijfsvoering. Huidig bestuurslid juridische zaken, Marcel Franssen zal deze taak op zich nemen. De 35 jarige Maastrichtenaar is op dit moment als arbeidsjurist actief bij Kon. Sphinx Gustavsberg. Marcel Franssen zal onder verantwoordelijkheid van directeur Ron Weyzen de volgende taken uitvoeren: organisatie rondom wedstrijden en trainingen, juridische aangelegenheden, personeelsbeleid en de kantoororganisatie.
Met deze nieuwe functie wordt commercieel manager John Gerards ontlast. Hij krijgt nu de noodzakelijke ruimte om de begroting van 10 naar 18 miljoen te brengen. Tevens zal Directeur Ron Weyzen meer tijd krijgen voor de voetbaltechnische zaken. Naast contractbesprekingen en het aantrekken van nieuwe spelers zal hij de financiële zaken behartigen.
Met deze aanstelling maakt MVV de volgende stap naar de professionalisering van de organisatie die nodig is om in het huidige betaalde voetbal succesvol te kunnen zijn.