Damgaard Axapta biedt HRM voor back-office-functionaliteit

Datum nieuwsfeit: 28-02-2000

Damgaard B.V.

Damgaard Axapta biedt Human Resource Management voor volledige back-office-functionaliteit

DAMGAARD AXAPTA BIEDT HUMAN RESOURCE MANAGEMENT VOOR VOLLEDIGE BACK-OFFICE-FUNCTIONALITEIT

Nieuwegein, 28 februari 2000 - Damgaard Axapta beschikt nu over een Human Resource Management Series met volledig geïntegreerde functies waarmee elke onderneming haar personeelsadministratie en -planning kan automatiseren en optimaliseren. Met deze Series kunnen bedrijven de oneindige reeks taken beheren en structureren die verband houden met werknemers, relaties en de organisatie zelf. Het systeem biedt tevens functies voor personeelsplanning, het in kaart brengen van vaardigheden, werving en nog veel meer.

De Human Resource Management Series is een innovatief product waarin de klassieke functies voor personeelsadministratie zijn geïntegreerd met de functionaliteit en de concepten van kennisbeheer. Dit maakt het tot een krachtig doch flexibel systeem voor het identificeren en structureren van bekwaamheidsterreinen - zowel bestaande als toekomstige - zodat taken binnen een bedrijf op een professionele manier en met de gewenste kwaliteit kunnen worden uitgevoerd.

De Human Resource Management Series vormt een aanvulling op de complete lijn van producten met back-office-functionaliteit die Damgaard Axapta biedt en is naadloos geïntegreerd met de andere Series van deze oplossing: Finance, Trade, Customer Relationship Management, Logistics, Production en Project.

"Dankzij de toevoeging van de Human Resource Management Series voldoet Damgaard Axapta nu aan alle behoeften van onze klanten. Eén geïntegreerd product, één database en één toolbox betekent minder onderhoud en eenvoudigere upgrades in de toekomst", aldus Erik Damgaard, adjunct-directeur Onderzoek en Ontwikkeling bij Damgaard.

Bedrijven kunnen de functies van de Human Resource Management Series gebruiken in combinatie met de webtoepassingen van Damgaard Axapta voor het onderhoud van een virtueel netwerk met betrekking tot de relaties die werknemers onderhouden met andere personen, bedrijven of organisaties. Hierdoor worden klanten, leveranciers, adviseurs, onderzoekers, particuliere of openbare kenniscentra, enzovoort aan de kennisbank van een bedrijf toegevoegd en kan deze worden gebruikt als hulpmiddel bij het in kaart brengen van vaardigheden en als uitgebreide informatiebron voor het management.

Tot de functionaliteit van de Human Resource Management Series behoren eenvoudig te onderhouden organigrammen, gestandaardiseerde of aangepaste functiebeschrijvingen, werknemersgegevens inclusief eventuele speciale toelagen of leningen, loopbaanontwikkeling en het bijhouden van werknemersmutaties in verband met wisselende taken en dergelijke, waarbij de gegevens automatisch in het systeem worden bijgewerkt. Het in kaart brengen van vaardigheden is een hulpmiddel dat bedrijven kunnen gebruiken bij het zoeken naar personeel met de juiste bekwaamheden voor nieuwe projecten of functies. Het van oudsher tijdrovende wervingsproces kan door Damgaard Axapta op een efficiënte manier worden uitgevoerd, waardoor de wervingskosten worden gereduceerd en bedrijven beter kunnen concurreren. De Human Resource Management Series kan zelfs de effectiviteit van personeelsadvertenties bijhouden en de administratie van trainingscursussen en de bijbehorende resultaten verzorgen, zodat ook investeringen op dit gebied optimaal rendement opleveren.

Axapta
Axapta, in 1998 geïntroduceerd, is volledig door Damgaard in eigen huis ontwikkeld op basis van een oorspronkelijke, op componenten gebaseerde three tier-architectuur. Het is een internationale applicatie die meerdere talen en valuta ondersteunt. Axapta biedt modules voor Financiën, Handel, Logistiek, Projectmanagement, Productie, Supply Chain Management en Customer Relationships. Alle deze modules kunnen via het Internet, producten van derden en maatwerkapplicaties benaderd worden. Verder maakt de MorphX ontwikkelsuite van Damgaard een snelle implementatie en eenvoudig beheer met uitgebreide functionaliteit mogelijk.
Damgaard
Damgaard is in Scandinavië het meest toonaangevende softwarebedrijf op het gebied van Enterprise Resource Planning. De vestiging Damgaard B.V. in Nieuwegein houdt zich actief bezig met marketing en distributie van, en dienstverlening voor Concorde XAL- en Axapta-softwaretoepassingen, en werkt hiertoe samen met een netwerk van geautoriseerde businesspartners in de Benelux. Damgaard heeft reeds 15 jaar ervaring in ERP en heeft wereldwijd meer dan 71.000 installaties verkocht aan vele typen van organisaties met verschillende omvang, van kleine bedrijven tot grote, internationale concerns.

Voor meer persinformatie:
Damgaard B.V.