Interpolis en Willem II verlengen sponsorcontract

Datum nieuwsfeit: 28-02-2000

INTERPOLIS

Interpolis en Willem II verlengen sponsorcontract

Tilburg, 28 februari 2000 - Willem II en Interpolis zijn het eens geworden over verlenging van de bestaande sponsorovereenkomst. De Tilburgse verzekeraar steunt de plaatselijke voetbalclub voor nog eens twee seizoenen, dus in elk geval tot medio 2002. De ondertekening van het nieuwe contract vindt vanmiddag om 16.30 uur plaats in het Interpolis-hoofdkantoor aan de Spoorlaan in Tilburg.

Willem II is blij met de nieuwe overeenkomst, waarmee een bedrag van 2,6 miljoen gulden per seizoen is gemoeid. Dat is 0,6 miljoen meer dan voorheen. De club ervaart de inbreng van de hoofdsponsor als stimulerend maar niet opdringerig, zodat zij volledig haar eigen sportieve en zakelijke beleid kan blijven voeren. Club en sponsor noemen de samenwerking 'coöperatief, constructief en in beider voordeel'.

Interpolis is tevreden over de effecten die het hoofdsponsorschap tijdens het voorgaande en het thans lopende seizoen heeft opgeleverd. De naambekendheid van de verzekeringsmaatschappij is verder gestegen, mede dankzij de deelname van Willem II aan de UEFA Champions League. Ook het feit dat Willem II voor Interpolis tal van mogelijkheden biedt om aan relatiemarketing te doen, heeft de beslissing om door te gaan positief beïnvloed. Bovendien is Interpolis te spreken over de prestaties en de uitstraling van de club: een plaats in de subtop met aanvallend en aantrekkelijk voetbal voor een enthousiast publiek. De hoofdsponsor vindt verder dat de ondersteuning van Willem II een uitstekende manier is om de verbondenheid van het bedrijf met de Tilburgse samenleving uit te dragen.

Voor nadere informatie:

Interpolis