3Com mede-oprichter 10 Gigabit Ethernet alliance

Datum nieuwsfeit: 28-02-2000

3Com mede-oprichter 10 Gigabit Ethernet alliance

Maarssen / Brussel, 28 februari 2000 - 3Com geeft de ontwikkeling van 10 Gigabit Ethernet een nieuwe impuls met de oprichting van de 10 Gigabit Ethernet Alliance. De bekendmaking volgt kort na 3Com's recente productannonceringen voor 1000 Mbps (1 Gigabit) Ethernet over koperbekabeling op basis van de 1000BASE-T-standaard. De inspanningen voor de nieuwe high-speed 10 Gigabit-technologie verbreden het fundament voor 3Com's e-Networking strategie door voort te bouwen op de huidige toegangs- en beschikbaarheidsoplossingen voor de bandbreedte-intensieve e-business-applicaties van morgen.

3Com zal nauw samenwerken met andere vooraanstaande technologie-bedrijven aan de ratificering van de nieuwe IEEE 10 Gigabit Ethernet standaard (802.3ae), gepland voor begin 2002. De nieuwe standaard levert de bandbreedte voor ondersteuning van uiteenlopende toepassingen, zoals gedigitaliseerde röntgenfoto's, CAD/CAM, hoogwaardige video en soepele consolidatie van spraak-, video- en dataverkeer op één netwerkinfrastructuur.

In het handvest van de nieuwe alliantie zijn de volgende doelstellingen vastgelegd: · Ondersteuning bij de totstandkoming van 10 Gigabit Ethernet standaarden; · Technische input aan de IEEE 802.3 taskforce; · Bevorderen van bekendheid en acceptatie van 10 Gb Ethernet in de industrie; · Bijdragen aan de ontwikkeling van multi-vendor interoperabiliteit; · Bevorderen van communicatie tussen leveranciers en gebruikers van 10 Gigabit Ethernet-technologie en -producten.

Over de 10 Gigabit Ethernet Alliance
De 10 Gigabit Ethernet Alliance is opgericht om de acceptatie en verspreiding van 10 Gigabit Ethernet in de netwerkmarkt te versnellen. De alliantie ondersteunt voorts de inspanningen van de IEEE 802.3 taskforce en de ontwikkeling van de 802.3ae (10 Gigabit Ethernet) standaard. De alliantie is opgericht door vooraanstaande bedrijven in de netwerkindustrie, zoals 3Com, Cisco, Extreme Networks, Intel, Nortel Networks, Sun Microsystems en Worldwide Packets.

Over 3Com
3Com biedt ruim 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:
Hinke de Koning Communicatie