CD's kopen via WAP bij Boxman

Datum nieuwsfeit: 29-02-2000

Boxman Persbericht - 29 februari 2000

CD's kopen via WAP bij Boxman

Amsterdam, 29 februari 2000 - Iedereen kan nu vanaf iedere willekeurige locatie in Nederland, op elk gewenst moment zijn favoriete muziek kopen. E-tailer Boxman opent vandaag namelijk haar virtuele winkeldeuren voor gebruikers van M-info, de WAP-informatiedienst van KPN Telecom. Gebruikers van M-info kunnen via hun mobiele telefoon surfen naar de WAP-site van Boxman. Op die site hebben zij toegang tot het volledige assortiment dat bestaat uit ruim een half miljoen titels op CD, DVD en Games.

Europese ervaring

Voordat Boxman overging tot de samenwerking met KPN Telecom voor de Nederlandse markt, deed het bedrijf Europees al ervaring op met het Wireless Application Protocol. In augustus 1999 lanceerde Boxman haar internationale WAP-site (wap.boxman.com/), die nu voor Nederland eenvoudig toegankelijk wordt gemaakt via M-info van KPN Telecom.

'Multi-channel'

Boxman streeft ernaar haar assortiment via zoveel mogelijk kanalen aan te bieden. 'Consumenten willen zo min mogelijk gebonden zijn aan tijd en plaats', zegt Jurgen Post van Boxman Nederland. 'Internet was al een hele verbetering ten opzichte van de traditionele detailhandel, maar je moet wel achter je PC gaan zitten. Met WAP kun je een bestelling plaatsen, waar je ook bent. Wij kiezen er voor om voortdurend te zoeken naar nieuwe mogelijkheden om ons assortiment optimaal toegankelijk te maken.'

Op Europees niveau oriënteert Boxman zich op de mogelijkheden die spraakherkenning biedt om zo muziekliefhebbers 24 uur per dag in de gelegenheid te stellen via hun telefoon te bestellen. Post: 'We houden op dit moment testen in samenwerking met Motorola en enkele Europese radiostations die hun playlists koppelen aan onze catalogus. Een luisteraar die een nummer hoort op de radio, belt naar het radiostation en kan de betreffende CD direct bestellen via Boxman.' Boxman verwacht in de loop van dit jaar nog meer deuren te openen naar haar virtuele muziekwinkel.

Voor meer informatie kunt u natuurlijk altijd kontakt opnemen met (info@boxman.nl)