Veilig mobiel met Citroën Saxo Ben

Veilig mobiel met Citroën Saxo Ben

(29 Februari 2000)

PERSBERICHT:

Met de nieuwe speciale serie SAXO Ben helpt Citroën de regering een handje: veilig bellen in de auto kan inderdaad het beste handsfree, en met de gratis gemonteerde carkit van Ben kan je lekker bellen met beide handen aan het stuur. De unieke joint promotion van het Franse automerk en de snelstgroeiende telecomaanbieder zal vooral een jong publiek aanspreken, net zoals dat het geval was met de Saxo 538! Je bent en belt trouwens al mobiel vanaf Fl. 19.990,-.

De SAXO Ben is een heerlijk compacte, complete en comfortabele Citroën, waarvan de rijke standaarduitrusting nu is uitgebreid met een gemonteerde carkit, gratis toestel en een jaarabonnement Ben SOMS met 30 belminuten per maand zo maar kado.

Er zijn drie pittige motoren leverbaar: de 1.0i alleen in 3-deurs uitvoering, de 1.1i in 3- en 5 deurs, en de sportieve 1 .4i VTS met 3 portieren. De SAXO Ben onderscheidt zich niet alleen door de Ericsson mobiele telefoon, ook de bekleding is specifiek zwart/blauw, terwijl wij zerplaten in het dashboard, gordels en vloerbekleding eveneens blauw zijn. Verder is de versnellingspook voorzien van een eigenwijze chromen knop.

De SAXO Ben 1.0i staat op lekker stevige 14 inch wielen, heeft standaard een veilige bestuurdersairbag en getinte ramen en kost Fl.19.990,-. De 1.li die voor
Fl. 22.590,- in de prijslijst staat, heeft handige stuurbekrachtiging, elektrische ramen voor en centrale portiervergrendeling. De 1.4i VTS beschikt als de meest sportieve van het stel over mistlampen, brede spatborden en gratis metallic lak en kost Fl. 25.490,- (Prijzen incl. BTW). En natuurlijk pronkt het dynamische Ben-logo parmantig op kont en flanken!

Ingrid Schipper, manager Marketing Communicatie van Citroën Nederland B.V. is erg enthousiast over de samenwerking met Ben: 'Met de Saxo 538 hebben wij al eerder bewezen dat de jeugd best gevoelig is voor een goed pakket value for money. En Ben is gewoon een sterke joint promotion partner, jammer dat wij slechts 1650 exemplaren van de SAXO Ben krijgen!'.