Compaq en Service Partners vormen samen virtuele organisatie

Datum nieuwsfeit: 29-02-2000

Compaq Services Network

Compaq en geautoriseerde Service Partners vormen samen wereldwijde virtuele organisatie

Gouda, 29 februari 2000- Compaq Computer B.V. heeft het Compaq Services Network (CSN) in het leven geroepen. Met dit nieuwe extranet realiseert Compaq een virtuele organisatie waarvan zowel Compaq als haar geautoriseerde Service Partners deel uitmaken. Hiermee geeft Compaq een nieuwe impuls aan haar service- en Internetstrategie en de relatie met haar Service Partners met als doel samen wereldwijd kwalitatief hoogstaande service aan de eindgebruiker te bieden.

De huidige wereldwijde zakelijke omgeving die niet meer afhankelijk is van grenzen of tijd, genereert steeds meer vraag naar NonStop oplossingen. Met het Compaq Services Network zijn zowel Compaq als de Service Partners beter in staat aan de wensen en eisen van de klant op het gebied van NonStop ICT-dienstverlening te voldoen, omdat alle partijen optimaal met elkaar samenwerken.

"Klanten eisen kwaliteit en innovatie, niet alleen voor producten en service, maar ook wat betreft de relatie met hun leverancier," zegt Ronald Knoop, Director Marketing van Compaq Computer B.V.. "In de nieuwe '24 x 7' wereld van vandaag is het voor elk bedrijf van het grootste belang om een betrouwbare NonStop online verbinding met klanten te hebben. Met het Compaq Services Network hebben klanten toegang tot de virtuele Compaq organisatie die gebruikmaakt van de nieuwste webtechnologie. Zo zijn wij in staat om samen met onze partners wereldwijd kwalitatief hoogstaande service te bieden."

Webgebaseerd managementsysteem
Het CSN is een ontmoetingsplaats voor Compaq, haar geautoriseerde Service Partners en klanten. Met CSN kunnen niet alleen verschillende transacties via Internet uitgevoerd worden, maar er zullen ook mogelijkheden zijn tot resource sharing, het uitwisselen van kennis en het stroomlijnen van de logistieke activiteiten. Zo kunnen CarePaq's (kant en klare service pakketten) via CSN besteld en geregistreerd worden, zijn er mogelijkheden voor benchmarking en prestatierapportage en kunnen garantieclaims via het web ingediend worden. Zo worden vanaf 1 maart 2000 reserve-onderdelen online besteld en zijn er mogelijkheden tot tracking en tracing van deze onderdelen. Dit stelt de Service Partners in staat de totale goederenstroom tussen Compaq en de Service Partner te volgen.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

COMPAQ, REGISTERED U.S. PATENT AND TRADEMARK OFFICE. PRODUCT NAMES MENTIONED HEREIN MAY BE TRADEMARKS AND / OR REGISTERED TRADEMARKS OF THEIR RESPECTIVE COMPANIES. THIS RELEASE CONTAINS FORWARD-LOOKING STATEMENTS BASED ON CURRENT EXPECTATIONS THAT INVOLVE A NUMBER OF RISKS AND UNCERTAINTIES. THE POTENTIAL RISKS AND UNCERTAINTIES THAT COULD CAUSE ACTUAL RESULTS TO DIFFER MATERIALLY INCLUDE THE FAILURE TO CLOSE THE CONTEMPLATED TRANSACTION WITH INACOM; FAILURE OF SYSTEMS ASSOCIATED WITH ORDER FULFILLMENT; THE FAILURE TO CLOSE CERTAIN CONTEMPLATED SALES; CHANGES IN PRODUCT MIX; INVENTORY RISKS DUE TO SHIFTS IN MARKET DEMAND; CONTINUED COMPETITIVE FACTORS AND PRICING PRESSURES; AND MARKET RESPONSES TO PRICING ACTIONS AND PROMOTIONAL PROGRAMS. FURTHER INFORMATION ON THE FACTORS THAT COULD AFFECT COMPAQ'S FINANCIAL RESULTS ARE INCLUDED IN ITS SEC FILINGS, INCLUDING THE ANNUAL REPORT ON FORM 10-K FOR THE YEAR ENDED DECEMBER 31, 1998, AND THE LATEST QUARTERLY REPORT ON FORM 10-Q.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 - 565807, e-mail (Jeanette.dewilde@compaq.com) of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Marenthe de Nijs, tel. 023 - 5628208, e-mail: (marentheden@monogram.nl)