SpeedPort wint transatlantische BELNET aanbesteding

Datum nieuwsfeit: 01-03-2000
VersaTel

SpeedPort wint BELNET aanbesteding: 155 Mbps transatlantische Internet link

Amsterdam, 1 maart 2000 - Versatel International NV deelt vandaag mee dat haar dochtermaatschappij Speedport, een belangrijke provider van Internetconnectiviteit en Co-Location faciliteiten op wereldniveau, een firma waarvan zij de volledige eigenaar is, de openbare aanbesteding van BELNET voor algemene Internet-connectiviteit heeft gewonnen. Speedport zal een 155 Mbps transatlantische IP doorvoer leveren aan BELNET. Deze oplossing garandeert redundantie en een optimale kwaliteit dankzij het gebruik van ultramoderne technologie. (IP over SDH).

BELNET, het Belgische Nationale Onderzoeksnet en tevens het belangrijkste IP netwerk in België, biedt een modern communicatiemiddel voor zowel wetenschappelijk onderzoek en onderwijsgemeenschappen als voor de openbare sector in het land. Met een capaciteit die elk jaar bijna verdubbelt, beantwoordt BELNET aan de vraag naar hoge capaciteit om te voldoen aan de verwachtingen van de academische wereld.

Gary Mesch, CEO van VersaTel Telecom International: "We zijn blij dat BELNET Speedport gekozen heeft als leverancier voor haar uiterst belangrijke Internet als één van haar leveranciers voor haar uiterst belangrijke globale Internetconnectiviteit naar de Verenigde Staten. Dankzij onze eigen globale backbone kan Speedport haar klanten een hoge verwerkingscapaciteit, korte wachttijden en een klein of helemaal geen pakketverlies garanderen. Of de gegevens nu tussen Frankfurt en Londen reizen, of tussen Parijs en Palo Alto, SpeedPort levert tot de laatste kilometer."

BELNET maakt deel uit van een groeiende klantengroep in de Benelux die via SpeedPort op een betrouwbare manier en via kwalitatief hoogstaande verbindingen grote hoeveelheden informatie doorsturen. "De SpeedPort IP Doorvoerdienst is een snelle Internetbackbonedienst waarmee we kunnen voldoen aan onze almaar groeiende vereisten qua Internetcapaciteit zonder te zorgen voor overbelasting ", aldus Pierre Bruyère, directeur van BELNET. "Speedport zal verkeer leveren vanuit alle grote centra in Europa en alle belangrijke beurzen in de Verenigde Staten ".

Meer over SpeedPort: SpeedPort N.V., een dochterbedrijf van VersaTel Telecom International in wier handen het volledig is, met Amsterdam (Nederland) als hoofdkwartier, is een vooraanstaande provider van Internetconnectiviteit, Co-Location faciliteiten op wereldniveau, netwerk management oplossingen en hoogwaardige IP diensten voor klanten met kritische Internet en E-commerce operaties. SpeedPort bedient Europese en Amerikaanse Internet Providers, Application Service Providers, Telecom Operatoren, Verbindingsbedrijven, Nieuwe Media Ondernemingen en grote bedrijven met betrouwbare, snelle connectiviteit.

Meer over BELNET: BELNET werd opgericht in 1993 door de Federale Dienst voor Wetenschappelijke, Technische en Culturele Zaken (OSTC) om te beantwoorden aan de communicatienoden van de wetenschappelijke onderzoeksinstellingen in het land. Op dit ogenblik zijn meer dan 125.000 studenten en 25.000 wetenschappers, verdeeld over meer dan 100 Belgische instituten, aangesloten op het net. Sedert 1995 is de BELNET infrastructuur ook toegankelijk voor de openbare sector. De BELNET infrastructuur bestaat uit een snelle backbone en een toegangsnetwerk bestaande uit huurlijnen die onderling verbonden zijn door routers die op BELNET sites geplaatst zijn. Dit nationale netwerk is verbonden met het globale Internet via verschillende internationale verbindingen. De diensten aangeboden door BELNET omvatten een erg snelle Internetconnectiviteit via digitale huurlijnen, meer bepaald ISDN of ADSL. Meer informatie kan u vinden op www.belnet.be

Meer over VersaTel Telecom: VersaTel Telecom International N.V. is een snel groeiende, concurrentiele lokale breedband-netwerkoperator op basis van faciliteiten die zich vooral richt op de Benelux, (bestaande uit Nederland, België en Luxemburg), alsook op het Noordwestelijk Rijngebied in Duitsland, met Amsterdam als uitvalsbasis. Het bedrijf werd opgericht in 1995 en beschikt over volledige telecommunicatielicenties in Nederland, België en Duitsland en heeft meer dan 24.000 zakenklanten en telt 900 werknemers. VersaTel bouwt op dit ogenblik een breedbandnetwerk dat gebruik zal maken van de nieuwste netwerktechnologieën om har zakelijk cliënteel in de Benelux en in het Noordwestelijk Rijngebied in Duitsland te voorzien van een breedbandtelefoonlijn, gegevens en Internetdiensten. VersaTel is een bedrijf dat openbaar verkocht werd op de Amsterdamse Beurs en de Nasdaq National Market onder het symbool "VRSA". Nieuws en informatie kunt u vinden op www.versatel.com.

(Bepaalde uitspraken in dit Persbericht zijn "vooruitblikkende uitspraken" in de betekenis van de Akte voor Private Effectenprocesvoering van 1995. Dergelijke uitspraken zijn enkel gebaseerd op de huidige verwachtingen van de bedrijfsleiding van VersaTel Telecom International NV, en maken het voorwerp uit van een aantal risicofactoren en onzekerheden, met inbegrip van, doch zonder beperking, veranderingen in technologie en marktvereisten, een daling van de vraag naar de producten of diensten van het bedrijf, de onmogelijkheid om tijdig nieuwe technologieën, producten en diensten te ontwikkelen en in te voeren, verlies van het marktaandeel, druk op de prijszetting als gevolg van concurrentie, de onmogelijkheid om bepaalde marketing en distributieakkoorden na te leven, en laattijdige constructie, waardoor de huidige resultaten of de werking van het bedrijf in materieel opzicht kan verschillen van de beschreven resultaten of werking. Een meer gedetailleerde beschrijving van de risicofactoren en onzekerheden die het bedrijf kunnen beïnvloeden kunt u terugvinden in de verslagen van het bedrijf die regelmatig door de Beurscommissie worden opgesteld.)

Opmerking voor de uitgevers: Het VersaTel logo is een geregistreerd handelsmerk van VersaTel Telecom International N.V. in Nederland, België en Luxemburg.

Voor meer informatie kan u contact opnemen met:

Katrien Van der Schueren
Public Relations Coordinator, VersaTel Telecom Belgium Tel: +32 3 610 27 36