Bell & Howell Company boekt goede resultaten in 1999

Datum nieuwsfeit: 01-03-2000

Bell & Howell boekt goede resultaten in 1999

Skokie, Illinois (VS), maart 2000 - - Bell & Howell Company heeft in 1999 goede resultaten geboekt. De winst per aandeel (exclusief herstructurerings-kosten en de deelname in bigchalk.com) bedroeg het afgelopen jaar 2,00 USD; dit is 18 procent meer dan in 1998. De winst per aandeel voor het vierde kwartaal van 1999 was 11 procent meer dan in het voorgaande jaar. De netto omzet uit verkoopactiviteiten steeg met 7 procent in vergelijking tot 1998 naar 963 miljoen USD.

James P. Roemer, Chairman, President en CEO van Bell & Howell toont zich tevreden over de behaalde resultaten: 'Onze Information & Learning-divisie heeft het goed gedaan, met name in het vierde kwartaal (19 procent meer omzet). Ook hebben zowel Publishing Services (20 procent meer omzet) als Imaging een grote bijdrage geleverd aan de resultaten van het afgelopen jaar. Onze service is sterk verbeterd en onze softwareoplossingen zijn toonaangevend in de markt.'

De toekomstvisie van Bell & Howell richt zich op een aantal activiteiten die de afgelopen maanden in gang zijn gezet. bigchalk.com, de K-12 internetonderneming (een Amerikaans onderwijsprogramma waarin het Internet een grote rol speelt) die samen met Infonautics is gevormd, heeft 55 miljoen USD opgebracht in een private financieringsronde. Tevens heeft bigchalk.com onlangs MediaSeek overgenomen, een aanbieder van internettools, -technologie en -diensten voor leraren, gericht op het afstemmen van instructies, standaarden en leerbehoeften.

Het besluit om Bell & Howell te splitsen in twee ondernemingen is goed ontvangen door investeerders,' aldus Roemer. 'We hebben ook veel vooruitgang geboekt door die verandering. De nieuwe Bell & Howell organisatie, die bestaat uit de divisies Mail & Messaging en Imaging, is met name gericht op een voorspelbare groei van de inkomsten en functioneert als een eenheid om betere dienstverlening te kunnen realiseren.'

'Information Access, de onderneming die zal ontstaan vanuit de divisies Information & Learning en Publishing Services, zal in 2000 waarschijnlijk een verkooptoename van ongeveer 10 procent genereren. We willen inspelen op de internetmogelijkheden die op dit moment worden geïntroduceerd, zoals bigchalk.com en leerproducten gericht op studenten en professoren in het hoger onderwijs in de VS.'

Bell & Howell Company - Skokie, Illinois (VS) - www.bellhowell.com [Ned. vestiging van Bell & Howell: Kuyperlaan 28 in Zwanenburg, tel: 020 - 407 35 30]

Over Bell & Howell