Toppositie Compaq volgens grote gebruikers netwerk-storage

Datum nieuwsfeit: 01-03-2000

Toppositie Compaq Enterprise Storage volgens grote gebruikers van netwerk-storage

Gouda, 1 maart 2000 - Compaq Computer Corporation, marktleider op het gebied van bedrijfsbrede opslagsystemen , is de nummer 1 op het gebied van netwerk-storage. Dit blijkt uit een recent onderzoek van ITcentrix onder Fortune 1000 bedrijven. Compaq krijgt bijna twee keer zo veel stemmen als de dichtstbijzijnde concurrent. Volgens de ITcentrix Storage Network Study noemde 19 procent van de deelnemers aan het onderzoek Compaq 'de leverancier die het belangrijkste is voor de netwerk-storage strategie van hun bedrijf'. Het ITcentrix-onderzoek vond plaats onder 300 bedrijven met meer dan 1000 werknemers. Reden van het onderzoek was het in kaart brengen van de marktkansen van netwerk-storage oplossingen.

Op de vraag welke eisen er zeker aan storage gesteld worden, noemen de ondervraagden: hogere beschikbaarheid van gegevens, kortere back-uptijden en beter gebruik van de storage-faciliteiten en servers. "Tegenwoordig moeten organisaties erop kunnen vertrouwen dat leveranciers van netwerk-storage met oplossingen komen die voldoen aan de eisen van hun e-business omgevingen", zegt Ronald Knoop, Marketing Director van Compaq Computer B.V.. "Vaste componenten van deze oplossingen zijn vergaande beveiliging en 24 x 7 beschikbaarheid."

Om aan deze vraag te voldoen, biedt Compaq toonaangevende netwerk-storage oplossingen. Sinds de introductie van haar Enterprise Network Storage Architecture (ENSA), waarin opslag van gegevens als 'nutsvoorziening' gezien wordt, werkt het bedrijf aan de verwezenlijking van het Open Storage Area Network (SAN). Een Open SAN ondersteunt heterogene storage-systemen en serverplatforms en levert een zeer hoge mate van connectiviteit en schaalbaarheid.

Daarnaast bieden de storage-oplossingen van Compaq:
* software die op elk moment een back-up kan maken of de gegevens weer kan terugzetten, voor klanten die een continu beschikbare computeromgeving eisen;

* storage-oplossingen die zijn geconfigureerd voor toonaangevende applicaties;

* een volledig portfolio van enterprise backup-oplossingen.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

COMPAQ, REGISTERED U.S. PATENT AND TRADEMARK OFFICE. PRODUCT NAMES MENTIONED HEREIN MAY BE TRADEMARKS AND / OR REGISTERED TRADEMARKS OF THEIR RESPECTIVE COMPANIES. THIS RELEASE CONTAINS FORWARD-LOOKING STATEMENTS BASED ON CURRENT EXPECTATIONS THAT INVOLVE A NUMBER OF RISKS AND UNCERTAINTIES. THE POTENTIAL RISKS AND UNCERTAINTIES THAT COULD CAUSE ACTUAL RESULTS TO DIFFER MATERIALLY INCLUDE THE FAILURE TO CLOSE THE CONTEMPLATED TRANSACTION WITH INACOM; FAILURE OF SYSTEMS ASSOCIATED WITH ORDER FULFILLMENT; THE FAILURE TO CLOSE CERTAIN CONTEMPLATED SALES; CHANGES IN PRODUCT MIX; INVENTORY RISKS DUE TO SHIFTS IN MARKET DEMAND; CONTINUED COMPETITIVE FACTORS AND PRICING PRESSURES; AND MARKET RESPONSES TO PRICING ACTIONS AND PROMOTIONAL PROGRAMS. FURTHER INFORMATION ON THE FACTORS THAT COULD AFFECT COMPAQ'S FINANCIAL RESULTS ARE INCLUDED IN ITS SEC FILINGS, INCLUDING THE ANNUAL REPORT ON FORM 10-K FOR THE YEAR ENDED DECEMBER 31, 1998, AND THE LATEST QUARTERLY REPORT ON FORM 10-Q.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 - 565807, e-mail (Jeanette.dewilde@compaq.com) of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Marenthe de Nijs, tel. 023 - 5628208, e-mail: (marentheden@monogram.nl)