Ad Nederlof benoemd tot Preident en CEO van Genesys

Datum nieuwsfeit: 01-03-2000

Ad Nederlof benoemd tot CEO van Genesys

Rijswijk, 1 maart 2000 - Alcatel maakt vandaag bekend dat Ad Nederlof (53) is benoemd tot President en CEO van Genesys Telecommunications Laboratories Inc. Ad Nederlof volgt hiermee Ori Sasson op die een nog nader bekend te maken positie binnen de directie van Alcatel zal aanvaarden.

Nederlof, voormalig President en COO van Richter Systems, VP Noord Europa van Oracle en Hoofddirecteur van Volmac Nederland, zal zijn nieuwe functie vanuit San Francisco uitoefenen.

Genesys, de recentelijk door Alcatel overgenomen wereldwijde marktleider in CTI (computer Telephony Integration) en Enterprise Interaction Management, en Alcatel maakte kortgeleden de gezamenlijke visie op het gebied van contact center oplossingen bekend. Genesys is thans de toonaangevende leverancier van infrastructuur-onafhankelijke contact center-oplossingen voor bedrijven, e-businesses en service providers. Dankzij de mogelijkheid van interactie-integratie, ongeacht het gebruikte medium - waaronder Web en telefoonnetwerken - staat Genesys aan de basis van consistente communicatie van bedrijven met hun klanten. Het hoofdkantoor van Genesys is gevestigd in San Francisco, en verder heeft de onderneming 43 verkoopkantoren over de hele wereld. Voor meer informatie: www.genesyslab.com

Over Alcatel
Alcatel bouwt de volgende generatie netwerken en biedt daarmee geïntegreerde 'end-to-end' voice- en data- oplossingen aan bestaande en nieuwe operators, aan bedrijven en consumenten. Met een omzet van Euro 21,3 miljard (47 miljard gulden) en 120.000 werknemers is Alcatel actief in meer dan 130 landen. De Nederlandse vestiging van Alcatel in Rijswijk biedt werk aan meer dan 750 medewerkers. Meer informatie, bezoek Alcatel op Internet: http:/www.alcatel.nl of http:/www.alcatel.com

* * * * * * *
Meer Informatie:
Genesys Telecommunications Laboratories B.V.
Fred Janssen, Tel.: 035-5289080, E-mail: (fredj@genesyslab.co.uk)

Alcatel
Simon de Boer, Tel.: 070-3079231, E-mail: (simon.boer@alcatel.nl)

Alcatel