Koninklijke Numico rondt overname Enrich International af

Datum nieuwsfeit: 02-03-2000
Numico

2 maart - Acquisitie Overname Enrich International afgerond

Koninklijke Numico N.V. maakt de definitieve overname bekend van Enrich International per 1 maart 2000. De voorgenomen overname werd in november 1999 aangekondigd. De aandeelhouders van Enrich hebben goedkeuring verleend en hun aandelen per 1 maart 2000 aan Numico overgedragen. De resultaten van Enrich zullen per deze datum door Numico worden geconsolideerd.

Enrich International is een in Amerika gevestigde onderneming gericht op productie en verkoop van voedingssupplementen en producten voor persoonlijke verzorging. Enrich is actief in 14 landen, waaronder de Verenigde Staten, Japan, Canada, Nieuw Zeeland en Maleisië. De huidige omzet van Enrich bedraagt circa EUR 200 miljoen.

Enrich International (www.enrich.com) heeft eigen productiefaciliteiten en distributiekanalen en brengt haar producten op de markt via een netwerk van meer dan 250.000 distributeurs. Netwerkmarketing is in veel internationale markten het grootste distributiekanaal voor voedingssupplementen, met name in Azië.

De acquisitie van Enrich onderstreept Numico's aandacht voor de wereldwijde markt van de voedingssupplementen. In augustus 1999 kocht Numico General Nutrition Companies (GNC), marktleider in de Verenigde Staten in productie, marketing en verkoop van voedingssuplementen. De voedingssuplementenindustrie is één van de snelstgroeiende segmenten van de gezondheids- en welzijnsmarkt in praktisch alle belangrijke regio's in de wereld. Enrich International geeft Numico een belangrijk middel in handen om te participeren in die groei.

Bekijk andere berichten Numico persberichten 2000

Bekijk andere berichten Numico persberichten 1999