Progress Software en Corvu sluiten wereldwijde overeenkomst

Datum nieuwsfeit: 02-03-2000

Progress Software en Corvu sluiten wereldwijde overeenkomst om business intelligence oplossingen te verschaffen aan Progress-klanten

Nieuwe Actuate en CorVu producten zullen Application Solutions Providers concurrentievoordeel opleveren!

Capelle a/d IJssel ? 2 maart 2000 - Progress Software Corporation (NASDAQ:PRGS), een toonaangevende leverancier van producten en diensten voor de ontwikkeling, implementatie en het beheer van toepassingen, CorVu Corporation (NASDAQ: CRVUE), een toonaangevende leverancier van Enterprise Business Management, e-Business Intelligence en Balanced Scorecard oplossingen en Actuate kondigen aan dat zij een overeenkomst gesloten hebben met het oog op het verschaffen van Business Intelligence oplossingen aan Progress-klanten. CorVu en Progress Software bieden BI oplossingen aan voor Progress Partners.

Progress Software gaat de CorBusiness en CorManage producten aanbieden als fundamentele bouwstenen van haar Business Intelligence productstrategie. Deze producten zullen ook opgenomen worden in het ASPEN (Application Service Provider Enablement) -programma en een aanvulling vormen op de business intelligence oplossingen die aangeboden worden door de ruim 150 Progress Software ASP-Partners. Met de oplossingen van CorVu krijgen de Progress Partners toegang tot een meer gedetailleerde, snellere tool voor gegevensanalyse, wat hun op Progress gebaseerde toepassingen concurrentieel sterker maakt.

?Wij zijn zeer enthousiast over deze overeenkomst met Progress Software.
De afgelopen jaren hebben wij ons engagement jegens Progress Software regelmatig geconcretiseerd met end-to-end business intelligence en performance management oplossingen. CorVu heeft sinds versie 6.0 voor een rechtstreekse, native toegang tot de Progress RDBMS database gezorgd. Vandaag maakt Progress Software onze ?best-of-class? analytische toepassingen tot fundamentele bouwstenen van hun Business Intelligence aanbod. Volgens ons betekent deze overeenkomst een belangrijke opportuniteit voor beide partijen?, aldus Justin MacIntosh, CEO van CorVu.

?In de Benelux wordt sinds enige tijd succesvol met Corvu geteamd. Het formaliseren van de relatie in een wereldwijde overeenkomst zal ons nog beter in staat stellen de klant beter van dienst te zijn in haar behoefte aan continue up-to-date stuurgegevens voor de onderneming.?, aldus Peter Jansen, Regional Director Benelux

CorVu stelt gebruikers in de bedrijfswereld in staat om gegevens te analyseren en het volle pond te halen uit de informatie die wereldwijd bewaard wordt in meer dan 100.000 Progress databases. Het aanbod van CorVu sluit aan bij de BI strategie van Progress en bij haar rapporteringsoplossingen voor partners en klanten. CorBusiness speelt in op de business intelligence behoeften van gebruikers in het kader van zoekopdrachten en rapportering door eindgebruikers, OLAP-analyse en managementsystemen. Klanten kunnen met dit product verregaande analyses maken van hun transactionele gegevens om zo zakelijke tendensen op te sporen, ad hoc zoekopdrachten te lanceren en bedrijfsplannen uit te proberen vóór deze geïmplementeerd worden. CorManage speelt in op bedrijfskritische Business Performance Management behoeften, meer bepaald via de combinatie van CorBusiness met een uitgebreid, geautomatiseerd Balanced Scorecard aanbod dat klanten de mogelijkheid biedt om de financiële en operationele performantie op alle niveaus te meten, analyseren, plannen en beheren. De CorVu producten kunnen via standaard client/server-systemen of via Internet geïmplementeerd worden.

De nieuwe reporting tool van Actuate: e.Report Designer for Progress In combinatie met de Progress-toepassingen biedt e.Report Designer de eindgebruikers de mogelijkheid om zelf rapporten te creëren, klantspecifieke rapporten aan te passen en snel bedrijfsinformatie te ontwerpen en in te kijken. De grootste troef van de e.Reporting tools is de mogelijkheid om, via een serverarchitectuur, gegevens te verspreiden via Internet. Precies hierdoor vormt deze hulp de ideale rapporteringsoplossing voor het ASPEN-programma.

Progress ondersteunt ook de interactie tussen CorVu en Actuate. Via deze ?brug? kunnen op basis van Actuate rapporten ook CorVu Dynamarts aangemaakt en geanalyseerd worden.

CorVu Corporation
CorVu Corporation is een toonaangevende wereldwijde leverancier van Enterprise Business Performance Management, Balanced Scorecard Oplossingen en e-Business Intelligence oplossingen. Met de combinatie van OLAP-ondervraging en -rapportering, dashboard-alarmen voor het management, forecasting en Balanced Scorecard toepassingen, voorziet CorVu in een volledige Enterprise Business Performance Management oplossing. CorVu heeft Europese kantoren in Londen, München, Rotterdam, Sheffield en Stockholm. CorVu telt ruim 2.500 klanten, waaronder toonaangevende bedrijven als Datacard, Telstra, Mincom, Prudential, Sara Lee, Unisys, Ford Motor Company en British Airways. De Enterprise Business Performance Management en Balanced Scorecard oplossingen genieten de nodige erkenning in uiteenlopende marktsegmenten. Voor nadere informatie over de producten en diensten van CorVu kunt u terecht op de website van het bedrijf op www.corvu.com.

Progress Software
Progress Software Corporation (Nasdaq: PRGS) is leverancier van softwareproducten en -diensten, waarmee bedrijfsoplossingen kunnen worden ontwikkeld, geïmplementeerd en beheerd voor alle computer- en netwerk-omgevingen (development, deployment en management). De producten worden gebruikt door ruim 60% van de Fortune 100-bedrijven en omvatten onder meer applicatieservers, databases, ontwikkeltools en beheerproducten voor internet/ Web-extranet- en intranet-applicaties.
De klanten van Progress zijn actief in 100 landen, worden wereldwijd ondersteund door 1300 Progress-medewerkers en implementeren jaarlijks voor meer dan $2 miljard aan applicaties, gebaseerd op Progress Software en ontwikkeld door meer dan 2000 onafhankelijke softwareleveranciers. Voor meer informatie kunt u terecht op de volgende website: www.progress.com.

Meer informatie:
Progress Software BRODEUR Schoep & Van der Toorn Monique Bruins Döne Köycü Telefoon: 010 - 235 11 11 Telefoon: 020 - 487 40 00 Email: (mbruins@progress.com) E-mail: (done.koycu@svdt.nl)