Danka levert PrintShop Mail in Nederland

Datum nieuwsfeit: 02-03-2000

Danka levert PrintShop Mail in Nederland

Geavanceerde software levert aanzienlijke tijdsbesparingen op bij het produceren van gepersonifieerd drukwerk en mailings

Woerden, 2 maart 2000 - Danka levert sinds kort het softwareprogramma PrintShop Mail van Atlas Software. Met deze geavanceerde programmatuur kunnen gebruikers van hoogvolume postscript zwart/wit en kleurenprinters in korte tijd grote aantallen gepersonifieerd drukwerk en mailings produceren. Het bijzondere aan deze oplossing is dat de RIP (Raster Image Processor) de vaste informatie slechts een keer te verwerken krijgt, waarna de variabele informatie op volle printsnelheid toegevoegd kan worden. PrintShop Mail kan gebruikt worden in combinatie met vrijwel iedere bekende Windows- en Macintosh-applicatie en ondersteunt alle belangrijke RIP-systemen.

PrintShop Mail zorgt ervoor dat het vervaardigen van grote aantallen gepersonifieerd drukwerk en mailings aanzienlijk wordt versneld en vereenvoudigd. Dit is mogelijk doordat deze software in staat is om de vaste gegevens vooraf te rippen en te bewaren, en vervolgens de variabele informatie - zoals namen en adressen - bij het afdrukken in te voegen. Doordat PrintShop Mail de vaste gegevens separaat kan rippen en bewaren voor latere opdrachten, kunnen organisaties aanzienlijke tijdsbesparingen realiseren.

PrintShop Mail leest bestanden van vrijwel alle bekende Windows- en Macintosh-applicaties - Microsoft Word, Quark XPress, Adobe PageMaker, Adobe Illustrator, etcetera - en combineert deze met de variabele gegevens uit een database, bijvoorbeeld dBase, Microsoft Access, Microsoft Excel, Paradox.

Danka levert PrintShop Mail in Nederland zowel in een Engelstalige als een Nederlandstalige versie.

Danka Business Systems PLC is een van de grootste onafhankelijke leveranciers van kantoorautomatiserings-apparatuur en aanverwante producten en diensten ter wereld. De organisatie heeft 700 vestigingen in 30 landen met circa 20.000 werknemers. De omzet in het budgetjaar 1999 bedroeg circa $ 3 miljard. Danka Nederland B.V. is een volledig zelfstandige dochteronderneming en telt 450 medewerkers. Het Nederlandse hoofdkantoor is sinds december 1998 gevestigd in Woerden. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie:
Danka Nederland B.V., Contactpersoon: Marloes Antheunis, Tel.: 0348 - 405 423,
E-mail: (m.antheunis@danka.nl), World Wide Web: www.danka.nl/ of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., Contactpersoon: Ginny Eysma,Tel.: 023 - 562 82 08
E-mail: (ginnye@monogram.nl)

NB: de elektronische versie van dit persbericht is te downloaden vanaf de Persberichten Databank op het World Wide Web: www.persberichten.com/. .