3Com NBX 100 communicatiesysteem LAN-Telefonie in Europa

Datum nieuwsfeit: 03-03-2000

3Com NBX 100 communicatiesysteem voor LAN-Telefonie nu ook in Europa leverbaar

Maarssen / Brussel, 3 maart 2000 - 3Com is gestart met de Europese uitlevering van haar bekroonde NBX 100 systeem voor bedrijfscommunicatie. Het systeem is al een groot succes in de Verenigde Staten en is de meest geavanceerde oplossing voor bedrijfstelefonie over een lokaal netwerk op basis van standaard Ethernet.

De NBX 100 is ontworpen voor kleine en middelgrote bedrijven en bijkantoren van grote ondernemingen en combineert spraak- en datadiensten op één infrastructuur. Daarmee vormt het een integraal en belangrijk onderdeel van 3Com's recentelijk geannonceerde e-Networks spraakstrategie. 3Com legt met deze strategie het accent op drie hoofdaspecten van e-Networks: applicatie-ondersteuning, toegankelijkheid en hoge beschikbaarheid.

Het 3Com NBX 100 communicatiesysteem biedt gebruikers keuze uit een groot aantal geavanceerde telefoniefuncties, zoals beheer van inkomende en uitgaande gesprekken, voicemail, geautomatiseerde receptiefuncties, callcenter-services, nummerherkenning en applicaties voor computer/telefonie-integratie (CTI), allemaal eenvoudig te beheren en ondersteund vanuit één centrale IT-voorziening.

Alle functies worden beheerd via 3Com's intuïtieve, webgestuurde NetSet management-systeem, dat de mogelijkheid biedt op eenvoudige wijze instellingen te veranderen, gebruikers toe te voegen of workflow-wijzigingen door te voeren. Dankzij de e-Networks functionaliteit van het NBX 100 systeem krijgen gebruikers de mogelijkheid om informatie en mensen langs uiteenlopende infrastructuren en technologieën te benaderen, gebruikmakend van de betrouwbaarheid van geïntegreerde communicatie-applicaties - zoals CTI-ondersteunde callcenter-services - op het geconsolideerde spraak/data-LAN.

3Com's NBX 100 communicatiesysteem is sterk schaalbaar en ontwikkelt zich met de nieuwe softwarefunctionaliteit tot de eerste keus van organisaties die hun data- en telefonienetwerken integreren met het oog op kostenbesparing, betrouwbaarheid en flexibele applicatierijkdom.

3Com heeft met het oog op de NBX-introductie een nieuwe accreditatie ontwikkeld voor partners onder het 3Com netWorking Partners programma. Partners die over de vereiste ondersteuningskennis beschikken krijgen de status van Voice Solution Provider (VSP) toegekend.

Prijzen en beschikbaarheid
Het 3Com NBX 100 communicatiesysteem is direct leverbaar; prijzen zijn afhankelijk van de gekozen systeemconfiguratie. Eenheden zijn per stuk geprijsd, maar een gemiddeld systeem zou de volgende onderdelen en functies kunnen bevatten: Eén receptie-console; 19 meerlijns Ethernet LAN-telefoons; 8 trunkpoorten met nummerherkenning; 4 uur voicemail; unified messaging NBX Release 2.0 applicatiesuite met: meerdere multi-level geautomatiseerde receptionisten; gespreksrapportage/kostenadministratie; geautomatiseerde gespreksroutering/least cost routing; CTI/TAPI-services (voor elke gebruiker), callcenter-services en webgestuurd beheer

Over 3Com
3Com biedt ruim 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:
Hinke de Koning Communicatie