First Call Group en Tickets.com willen fuseren

FIRST CALL GROUP EN TICKETS.COM WILLEN FUSEREN

3 maart 2000

FIRST CALL GROUP EN TICKETS.COM WILLEN FUSEREN

First Call International Group Limited, de op één na grootste distributeur van tickets en ticketsystemen voor sportevenementen, reizen en recreatie in Groot Brittannië, en Tickets.com Inc. -de NASDAQ-genoteerde ticket- en softwaregroep- hebben een intentieverklaring ondertekend om hun mondiale bedrijven te fuseren, zodat er een toonaangevend ticketdistributie- en softwaregroep ontstaat.

De gecombineerde onderneming, Tickets.com International, wordt verantwoordelijk voor alle ontwikkelingen en activiteiten van Tickets.com buiten het Amerikaanse continent. De onderneming komt onder leiding te staan van de huidige CEO en voorzitter van First Call, Keith Mills, de oprichter van de Air Miles International Group. Marc Vlessing, groepsdirecteur van Tickets.com (UK) komt in Groot Brittannië aan het hoofd van een sterk Europees managementteam te staan. Jonathan Hyams blijft de bestaande softwarebedrijven van Tickets.com runnen met Andrew Sharp als Commercieel Directeur.

De fusie van beide ondernemingen tot Tickets.com International bouwt verder op de huidige sterke punten van zijn partners. Tickets.com gaat een ticketport opzetten waar tickets kunnen worden gekocht voor uiteenlopende evenementen, variërend van theater en andere entertainment tot sport, recreatie en reizen. De fusie maakt het tevens mogelijk om vele verschillende ticketsoftware oplossingen te combineren, zodat Tickets.com flexibele relaties kan ontwikkelen. Dit betekent bijvoorbeeld de voorziening van stand-alone ticketsystemen, meer aangepaste software en samenwerking op het gebied van marketing en distributie.

Met Tickets.com International wordt het gemakkelijker voor de consument tickets te kopen. Het publiek verkrijgt toegang tot een ruim assortiment tickets voor wereldwijde entertainment, reizen en sportevenementen via verschillende distributieketens en met name via het web.

Door de grotere toegankelijkheid en de uitgebreide reeks aan software-oplossingen, zal de onderneming haar huidige positie op het internet en in digitale interactieve TV verder kunnen ontwikkelen en daarnaast nieuwe kanalen, zoals WAP, op de markt kunnen brengen.

Daarnaast kan de onderneming, door de schaal van het distributiebereik, ondersteuning bieden aan locaties, producenten en promotors om hun publiek in de nationale en internationale markt verder uit te breiden.

Keith Mills, voorzitter en CEO van First Call International: 'De ticketverkoopbranche, ongeacht of we het hebben over tickets voor reizen, entertainment, sport of recreatie, zal steeds meer een wereldwijde handel worden. De ervaring van First Call en haar kennis over de recreatie- en entertainmentindustrie in Groot Brittannië wordt gecombineerd met de toewijding van Tickets.com aan technologie en investeringen en dit betekent dat wij een platform zullen hebben om een uitgebreide reeks innovatieve ticketoplossingen te ontwikkelen waarvan alle sectoren in de industrie kunnen profiteren'.

'Recreatie is de industrie van de 21ste eeuw en in de komende jaren zal een steeds groter percentage van de ticketverkoop via het internet, digitale TV, mobiele telefoons en ATM's gaan plaatsvinden. Ik verwacht dat Tickets.com International bij deze ontwikkelingen een vooraanstaande rol zal spelen', aldus Keith Mills.

W. Thomas Gimple, CEO en medevoorzitter van Tickets.com International voegt daaraan toe: 'Wij erkennen de culturele en commerciële verschillen tussen de VS, Groot Brittannië en het vasteland van Europa op het gebied van entertainment- en recreatie-industrie. Deze fusie stelt ons in staat beter aan de behoeften en eisen van consumenten, locaties, promotors en producenten in deze markten te voldoen'.

-o-o-o-o-o-o-

Wij verzoeken investeerders en obligatiehouders om dringend de volgende documenten te lezen wanneer zij beschikbaar worden gemaakt met betrekking tot het bod tot omwisseling dat hierboven is beschreven, omdat deze belangrijke informatie voor hen bevat: Tickets.com inleidingprospectus, prospectus bijlagen, de definitieve prospectus en materiaal voor het bod tot omwisseling. De inschrijvingsverklaring van Tickets.com op Formulier S-4 bevalt of verwijst naar dergelijke documenten en overige informatie.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Keith Mills, voorzitter en CEO First Call International Tel. 00 44 207 911 3343

03 mrt 00 17:01