Compaq Armada E700 Serie notebook

Datum nieuwsfeit: 03-03-2000
Compaq

Compaq Armada E700 Serie
De Armada E700 Serie is het nieuwe 'portable workstation' voor de gebruiker die op zoek is naar maximale prestaties en uitbreidbaarheid. Het grote beeldscherm en de geavanceerde grafische controller staan borg voor perfecte prestaties. De unieke, boven elkaar geplaatste MultiBay-compartimenten bieden maximale flexibiliteit en uitbreidbaarheid, terwijl de geïntegreerde modem-/netwerkkaart optimale communicatiemogelijkheden biedt.
Het resultaat is een zeer krachtig notebook, geschikt voor de meest veeleisende gebruiker. De notebook pc's in de Armada E700 Serie zijn uitgerust met een snelle Pentium III processor, een groot 15-inch TFT-beeldscherm en een zeer snelle grafische controller. Flexibiliteit en uitbreidbaarheid staan bij deze notebook pc's hoog in het vaandel.

Dankzij de twee MultiBay-compartimenten kan de gebruiker zelf elke mogelijke configuratie samenstellen. Als onderdeel van het nieuwe Armada EM platform biedt de Armada E700 drie
bureau-uitbreidingseenheden voor standaard poortreplicatie of volledige desktopfunctionaliteit. Voor klanten die gestandaardiseerd zijn op het Armada 7000 Platform, biedt Compaq veel compatibiliteit met de bestaande bureau-uitbreidingseenheden en MultiBay opties.
De Armada E700 Serie is de keuze voor de meest veeleisende gebruiker, die op zoek is naar maximale prestaties en uitbreidbaarheid.

Belangrijkste kenmerken

Ontwerp
De Armada E700 biedt maximale prestaties en uitbreidbaarheid. Dankzij de twee boven elkaar geplaatste MultiBay-compartimenten biedt de notebook pc plaats aan een keur van opties en de mogelijkheid tot een groot aantal configuraties. De ingebouwde netvoeding is uniek in de markt en zorgt voor extra gebruikersgemak. Het 15-inch beeldscherm is gevat in een magnesium behuizing voor extra stevigheid en bescherming. Het full-size toetsenbord heeft een ruime polssteun en een EasyPoint IV muisbesturing (met 'double-tap' functionaliteit en een derde muisknop).

Krachtige prestaties
De Armada E700 Serie biedt Intel Pentium II of III prestaties in een mobiel formaat. Eén model is uitgerust met de snelste Mobile Pentium II processor, het topmodel is voorzien van de nieuwe 500-MHz Intel Mobile PIII processor. Dankzij de extra multimedia instructies, de 100-MHz systeembus voor snellere gegevensverwerking en de 0.18m procestechnologie voor een laag energieverbruik, biedt de Mobile Pentium III processor ongeëvenaarde prestaties. De Armada E700 modellen hebben een standaard werkgeheugen van 128 MB SDRAM, uitbreidbaar tot maar liefst 576 MB*. De Armada E700 biedt ongekende grafische prestaties dankzij de geavanceerde ATI Mobility Pro grafische controller met 2X AGP en 8-MB, 125-MHz SDRAM videogeheugen. Met de 64-bit 3D graphics en de OpenGL ondersteuning, maakt dit de Armada E700 tot de meest geschikte notebook pc voor grafische en/of multimedia-toepassingen. Dankzij de tv-uit aansluiting kunnen multimedia presentaties bovendien rechtstreeks op een televisiescherm worden weergegeven. Standaard is de Armada E700 uitgerust met een geïntegreerde Mini-PCI 56K V.90 modem en 10/100 Ethernet Combo-kaart. Hierdoor blijven beide PC Card-slots vrij en heeft de gebruiker altijd communicatiemogelijkheden bij de hand.

*Door vervanging van de standaard 64 MB geheugenmodule door een optionele 256 MB geheugenmodule.