Jongerendebat in NJMO project over duurzame toekomst in 2030

Datum nieuwsfeit: 04-03-2000
Nationale Jongerenraad voor Milieu en Ontwikkeling (NJMO)

Utrecht, 14 februari 2000

Jongeren bepalen een duurzame toekomst

De Nationale Jongerenraad voor Milieu en Ontwikkeling (NJMO) organiseert op zaterdag 4 maart 2000 in het kader van het project 'Youth in Space', een slotbijeenkomst waar jongeren bepalen hoe een duurzame toekomst in 2030 eruit kan zien. Op deze dag worden stappenplannen vastgesteld van toekomstbeelden op het gebied van mondiale verhoudingen, voedsel en leefomgeving. De bijeenkomst vindt plaats in De Kargadoor, Oudegracht 36 in Utrecht en duurt van 10.30 tot 15.30 uur. Voor meer informatie of aanmeldingen bel 030-2316833 (Marc) of e-mail: (marc.soeterbroek@njmo.nl)

Ook jij kan meedoen! De ideeën worden ook daadwerkelijk door de plannenmakers gehoord. De NJMO is namens de jongeren namelijk één van de deelnemers aan het zogenaamde Groene Polderoverleg. In dit overleg stellen maatschappelijke organisaties samen met de rijksoverheid plannen voor de toekomst vast. Voor de komende tijd zijn dat voor de ruimte, de Vijfde Nota ruimtelijke ordening en voor het milieu, het Nationaal Milieubeleidsplan 4.

Tijdens eerdere 'Youth in Space'-bijeenkomsten zijn door jongeren een aantal toekomstbeelden vastgesteld over mondiale verhoudingen, voedsel en leefomgeving in 2030. Op 4 maart is de slotbijeenkomst waar in een aantal workshops op een creatieve manier gezocht gaat worden naar manieren om deze toekomstbeelden ook echt te realiseren. Een goede lunch zal ons deze dag scherp houden.

De jongeren zijn de toekomst, dus is het van groot belang dat jij ook meedoet. Kom dus 4 maart a.s. naar deze slotbijeenkomst.

Voor meer informatie over deze bijeenkomst, interviews of aanmeldingen kan je contact opnemen met:

Nationale Jongerenraad voor Milieu en Ontwikkeling (NJMO)
Marc Soeterbroek
Postbus 19269