Politiebericht West-Utrecht

Datum nieuwsfeit: 04-03-2000
Actuele persberichten West-Utrecht

Politie Regio Utrecht
Cluster West-Utrecht (districten Lekstroom, Rijn en IJssel en Vecht & Venen)

Zaterdag 4 maart 2000, 11.00 uur

Alcoholcontrole
Houten/Nieuwegein/IJsselstein - Op diverse locaties heeft de politie afgelopen nacht alcoholcontroles gehouden. In totaal hebben 615 bestuurders op straat geblazen. 11 daarvan moesten mee naar het bureau voor het afnemen van een ademanalyse.

Zes bestuurders kregen een boete van vierhonderd gulden. Eén bestuurder kreeg een boete van zevenhonderd gulden. Twee bestuurders kregen een boete van negenhonderd gulden. Eén bestuurder moet zich verantwoorden bij de rechtbank en nog weer een andere bestuurder werd betrapt terwijl hij al een ontzegging had en nu had hij weer teveel gedronken. Ook hij moet zich binnenkort verantwoorden bij de rechtbank.

Aangehouden voor vernieling
Breukelen - De politie heeft twee 18-jarige inwoners van Nieuwegein aangehouden op verdenking van vernieling van auto's op de Scheendijk. De twee werden ingesloten in het bureau voor nader verhoor en onderzoek.

Uit het onderzoek bleek dat één van 18-jarigen een deuk in een geparkeerde bestelauto had getrapt. Dit deed hij uit woede wegens een eerder voorval in een horecagelegenheid. Hij is bereid om de schade aan de bestelauto te vergoeden.

De politie onderzoekt of er nog meer geparkeerde auto's zijn vernield omdat ook glasgerinkel werd gehoord door getuigen.

Indexpagina persberichten clusters Stad-Utrecht en West-Utrecht