Intel lanceert 'Network-in-a-box'-producten

Datum nieuwsfeit: 06-03-2000
Intel lanceert 'Network-in-a-box'-producten die kleine bedrijven helpen deel te nemen aan de Internet-economie

Nieuwegein, 6 maart 2000 - Intel introduceert een reeks innovatieve apparaten die kleine bedrijven helpen met communicatie en het realiseren van e-business of helpen deze te verbeteren. Met de Intel InBusiness Small Office Network-producten kunnen kleine bedrijven hun personal computers koppelen, zodat deze toegang krijgen tot Internet, e-mail, elektronische bestanden en printers.

Deze producten zijn ook de eerste die gebaseerd zijn op het Microsoft Windows for Express Networks-besturingssysteem dat is bedoeld voor kleine apparaten voor zakelijk gebruik. "Intel wil een volledige reeks betaalbare en eenvoudig te gebruiken apparaten op de markt brengen die kleine bedrijven helpen om de stap naar e-business te maken," zegt John Miner, vice president en general manager van Intels Communications Product Group. "We werken samen met onze resellers en service providers om de nieuwe producten en diensten te leveren om dit mogelijk te maken."

"Intel heeft gekozen voor Windows for Express Networks als besturingssysteem voor haar InBusiness Small Office Network-producten en deze oplossingen zijn zeer gebruiksvriendelijk en robuust, speciaal voor kleine bedrijven die nog geen netwerk hebben of met een peer-to-peer netwerk werken," zegt Deborah Willingham, vice president Windows Marketing van Microsoft.

Deze aankondiging volgt op de introductie in februari van de NetStructure-producten en -diensten, waarmee e-bedrijven en service providers de online communicatie en e-commerce-mogelijkheden binnen de aanwezige netwerkinfrastructuur kunnen verbeteren. De NetStructure en InBusiness productlijnen bieden samen een brede reeks van 'Internet-ready' communicatie-oplossingen voor een breed scala aan bedrijven.

Intel introduceert twee versies - een standaardversie en een Plus-versie - van het Intel InBusines Small Network waarmee value added resellers (VARs) en Internet Service Providers (ISPs) het groeiende aantal kleine bedrijven dat de komende jaren gekoppeld wil worden aan Internet kunnen helpen. De afgesloten, multifunctionele apparaten bieden gebruiksvriendelijke installatie, alsmede probleemloos onderhoud en beheer. De Plus-versie biedt mogelijkheden voor data mirroring, snellere processors en de optie om later dit jaar DSL- of ISDN-voorzieningen toe te voegen.

De producten zijn begin april in Nederland verkrijgbaar en worden verkocht door Intels groeiende netwerk van resellers en deelnemers aan het onlangs aangekondigde Internet Service Provider Program. Kleine bedrijven wenden zich steeds vaker tot hun service providers voor hulp bij het in gebruik nemen en beheren van hun e-business-oplossingen.

De op afstand te gebruiken, webgebaseerde tools van het Intel InBusiness Small Office Network stellen service providers in staat om via een Internetverbinding klanten bij te staan met real-time support, het beheer en de bewaking van de goede werking van het product. De proactive Appliance Monitor voorziening van het Small Office Network zorgt dat de service provider automatisch e-mails krijgt met de status van de werking, afgestemd op de behoeften van het individuele bedrijf.

Intel is 's werelds grootste chipfabrikant en een vooraanstaand producent van personal computer-, netwerk- en communicatieproducten. Meer informatie over Intel is te vinden op: www.intel.com/pressroom/.

Voor meer informatie:
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Anneke de Kort, telefoon +31 (0)23 562 82 08.