Intel introduceert PC Camera Pro Pack

Datum nieuwsfeit: 06-03-2000

Intel introduceert het Intel PC Camera Pro Pack

Directe koppeling videorecorders en -camera's aan de PC

Nieuwegein, 6 maart 2000 - Intel introduceert het Intel PC Camera Pro Pack, een betaalbaar en gebruiksvriendelijk product dat de computer, videocamera, videorecorder en het Internet bij elkaar brengt. Hierdoor wordt een nieuwe, leuke manier van communiceren mogelijk. Het Intel PC Camera Pro Pack is uitgerust met een videotelefoon, video e-mail, mogelijkheden voor het automatisch nemen van foto's en een PC-camera met een ingebouwde video-aansluiting, waarmee het mogelijk is om 'live' video's en opgenomen video's direct op de computer te zetten. Door de combinatie van al deze toepassingen en het steeds algemenere gebruik van Internet kan vanaf nu video gebruikt worden om beelden elektronisch uit te wisselen met vrienden en familie.

De belangrijkste mogelijkheden:
Intel speelt met dit nieuwe product in op de groeiende populariteit van Internet, e-mail en video-communicatie bij consumenten. Zo beschikt het apparaat over een VGA PC-camera met een video-aansluiting. Via deze aansluiting kan eenvoudig verbinding worden gemaakt met een videocamera of met een videorecorder. Hierdoor is het heel eenvoudig om beelden te importeren in de computer om deze te tonen, op te nemen en te wijzigen.
· Via de gebruikersvriendelijke Intel videotelefoon-software kunnen gebruikers videotelefoongesprekken over Internet voeren. Ook is dit mogelijk via de normale telefoonlijn.*

· De Intel Email Postcard kan gebruikt worden om een persoonlijk tintje aan e-mail-berichten toe te voegen, in de vorm van video's, foto's en geluidsopnamen.

· Door de Intel Auto Snapshot krijgen gebruikers de beschikking over webcam-mogelijkheden. Zo is het mogelijk foto's te nemen met een instelbare tijdsinterval of nadat de camera een beweging detecteert. Deze foto's kunnen automatisch worden opgeslagen. Via de PC kunnen gebruikers deze op hun eigen home page zetten of deze automatisch via e-mail versturen.
· De Intel Movie Builder-software maakt het mogelijk om films of presentaties te maken, compleet met videobeelden, stilstaande beelden, titels en vloeiende overgangen.

· Met slechts een paar muisklikken kunnen via de Intel Home Page Builder persoonlijke webpagina's worden gemaakt.

· Ook is het mogelijk om met de PC-Camera spelletjes te spelen, die zijn ontwikkeld door Reality Fusion** . Hierbij speelt de gebruiker interactief tegen een tegenstander met virtuele objecten die op het scherm bewegen.

Dat het apparaat inspeelt op een behoefte, blijkt uit de voorspelling van marktanalist Cahner dat er in 2000 ongeveer vijf miljoen exemplaren van verkocht zullen worden. Marc Webster-Steele, Europees productmanager van Intels Connected Products-divisie verklaart deze populariteit als volgt: "Het Intel PC Camera Pro Pack maakt het op een gemakkelijke en betaalbare wijze mogelijk voor mensen om drie van de meest gebruikte zaken thuis aan elkaar te koppelen - hun video-apparatuur, hun PC en de toegang tot Internet. Het is logisch dat veel mensen hiervan gebruik willen maken''.

Systeemeisen
Om het systeem goed te kunnen laten functioneren, moeten gebruikers beschikken over een desktop PC of een notebook PC , een Pentium® processor met MMXTM technologie van minimaal 166 MHz , Windows** 98- of Windows 95 OSR2**-software en 32MB RAM. Als zij een PC hebben met een Pentium III-processor, levert het gebruik van de Intel videotelefoon-software een nog vloeiender videobeeldkwaliteit op. Het Intel PC Camera Pack zal vanaf half maart beschikbaar zijn bij computerwinkels en via Internet. Meer informatie kunt u opvragen via www.intel.com/PCcamera.

* Windows 98 en een modem dat geschikt is voor videotelefoontoepassing zijn vereist.

** Merken en merknamen van derden zijn eigendom van hun respectievelijke houders.

Intel is 's werelds grootste chipfabrikant en een vooraanstaand producent van personal computer-, netwerk- en communicatieproducten. Meer informatie over Intel is te vinden op: www.intel.com/pressroom/.

Voor meer informatie:
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Anneke de Kort, telefoon +31 (0)23 562 82 08.

Factsheet INTEL PC Camera Pro Pack

leuke, snelle en nieuwe communicatie via internet

De Intel PC Camera Pro Pack is een gebruikersvriendelijk en betaalbaar product voor iedereen die op een snelle en leuke manier wil communiceren via Internet. Het apparaat beschikt over een videotelefoon en video e-mail en heeft mogelijkheden voor het maken van films, webpagina's en foto's. Het is de eerste PC-camera met een ingebouwde video-aansluiting om 'live' video's of opgenomen video's direct te verbinden met de computer.

Gebruiksmogelijkheden

· Ouders kunnen de opnamen van de eerste stapjes van hun kind direct delen met hun familie. Dit kan heel eenvoudig door hun videocamera met de Intel PC Pro camera te verbinden en daarna de video aan een e-mailbericht toe te voegen. Vervolgens versturen zij dit bericht via Internet aan hun familie.

· Trotse bezitters van een nieuw huis kunnen een uniek verhuisbericht versturen door een rondleiding door hun nieuwe huis op te nemen (eventueel voorzien van een mondelinge toelichting) en dit bericht te plaatsen op een persoonlijke home page.

· Studenten kunnen hun videotelefoon gebruiken om toch bij het zondagavonddiner met hun familie te zijn, samen met andere vrienden op andere universiteiten te studeren of om contact te houden met hun studiebegeleider.

· Makelaars die hét droomhuis ontdekken voor hun cliënten, kunnen hen direct foto's of een video-montage hiervan e-mailen. De klanten kunnen op hun beurt op basis van dit persoonlijke bericht bepalen of ze het huis persoonlijk willen bezichtigen.

· Liefhebbers van computerspelletjes kunnen één-op-één op een PC-scherm spelen met virtuele objecten.

· Zakenreizigers kunnen toch bij hun kinderen thuis zijn, bijvoorbeeld door het voorlezen van een verhaal voor het slapen gaan. Hiervoor zijn alleen de PC-camera, een laptop en een Internetverbinding op de hotelkamer nodig.

Beschikbaarheid
De Intel PC Camera Pro Pack zal half maart 2000 wereldwijd verkrijgbaar zijn bij de meeste computerwinkels en on-line winkelbedrijven.

Voor meer informatie over de Intel PC-cameraproducten: www.intel.com/PCcamera.