AVT start distributie NaturallySpeaking Mobile Organizer

Datum nieuwsfeit: 06-03-2000
Advance Voice Technology start distributie NaturallySpeaking Mobile Organizer in Nederland

Heemstede, 6 maart 2000 - Advance Voice Technology (AVT) brengt als aanvulling op de NaturallySpeaking Mobile van Dragon Systems de NaturallySpeaking Mobile Organizer op de Nederlandse markt. Het betreft een aanvulling op het huidige Engelstalige spraakherkenningspakket bestaande uit een mobiele digitale recorder speciaal ontworpen voor het herkennen van spraak en een softwarepakket voor het vertalen van ingesproken tekst naar leesbare tekst. De NaturallySpeaking Organizer biedt de mogelijkheid om door middel van gesproken commando's afspraken te plannen in de agenda, e-mails op te stellen en te versturen, reminders te creëren en notities te maken. De Dragon NaturallySpeaking Mobile Organizer maakt het mogelijk op een eenvoudige manier buiten kantoor werkzaamheden gestructureerd voort te zetten, indien geen PC of laptop aanwezig is.

De NaturallySpeaking Mobile Organizer herkent niet alleen gesproken tekst, maar kan ook opdrachten herkennen en deze uitvoeren. Een gesproken tekst kan bijvoorbeeld als een e-mail bericht aangeduid worden en in Microsoft Outlook worden geplaatst. Het programma achterhaalt automatisch het adres van de geadresseerde en kan vervolgens op commando het bericht versturen. Tijdens het inspreken van de commando's in de recorder kan in normaal tempo gesproken worden, stilte tussen woorden is overbodig.

De BestMatch spraakherkennings-technologie zorgt ervoor dat het systeem dialecten, accenten en individuele uitspraak snel leert herkennen. Om een specifieke stem op verschillende computers te kunnen gebruiken, is er een import- en exportfunctie voor de persoonlijke sprekersprofielen, waardoor de herkenningsprecisie steeds behouden blijft. NaturallySpeaking Mobile Organizer heeft een vocabulaire van 250.000 Engelse woorden.

Op de computer wordt de gesproken tekst vertaald door het softwarepakket. De software zorgt er bovendien voor dat informatie uit de recorder kan worden omgezet in bestanden voor Personal Information Management (PIM) pakketten en werkgroepapplicaties, waaronder Microsoft Outlook, Lotus Notes, Palm Desktop, Symantec ACT!4.0 en GoldMine. Met het standaard meegeleverde spraakherkenningspakket NaturallySpeaking Preferred 4.0 kunnen ook de overige kantoorwerkzaamheden zoals het dicteren van brieven en rapporten worden uitgevoerd.
Systeemvereisten
Om NaturallySpeaking Mobile Organizer te kunnen gebruiken is een systeem vereist met Pentium 266MHz- processor, IBM compatibele PC, seriële poort, Windows 95, 98 of Windows NT 4.0. Minimaal 64MB voor Windows 95/98 en 96MB voor Windows NT. Minimaal 250MB harddiskruimte, CD-ROM drive voor installatie, en minimaal een 16-bit geluidskaart die Dragon gecertificeerd is.
Het pakket NaturallySpeaking Mobile Organizer kost inclusief software f 895,- (exclusief btw) en is direct leverbaar.

Advance Voice Technology bv
Advance Voice Technology bv (AVT) is een zusteronderneming van Advance Technology bv, dat in Nederland sinds 1985 ervaring heeft opgedaan met producten voor spraakherkenning. AVT levert software en hardware die geschikt zijn voor alle vormen van spraakherkenning. AVT biedt zowel standaard- als maatwerkoplossingen en heeft overeenkomsten gesloten met toonaangevende producenten op het gebied van spraakherkenningstechnologie.
Dit persbericht en andere persinformatie van Advance Voice Technology kunt u ook vinden op de Advance Voice Technology website. Deze is te vinden op: www.avt-dragon.nl
Digitaal illustratiemateriaal is op aanvraag beschikbaar.
Voor meer informatie:
Advance Voice Technology, contactpersoon Bob Witjas, telefoonnummer 023 - 529 43 44,
telefax 023 - 529 32 33, Email: (bwitjas@advancetech.nl) of: Monogram Communication Strategies (MCS) BV, contactpersoon Berith Selling,
telefoonnummer 023 - 562 82 08, telefax 023 - 565 17 24, E-mail: (beriths@monogram.nl)