Themajaar: Toekomst van de multiculturele samenleving

Datum nieuwsfeit: 07-03-2000
CDA

: Nieuws : Start Centrum voor Politiek, Religie en Zingeving in Amsterdam Zuidoost

Den Haag, 29 februari 2000

Themajaar: Toekomst van de multiculturele samenleving

Op dinsdag 7 maart aanstaande gaat in De Nieuwe Stad, (Luthuliplein 11) in Amsterdam-Zuidoost het Centrum voor Politiek, Religie en Zingeving officieel van start met een discussie over de toekomst van de multiculturele samenleving. Onder de titel Nieuwe buren, nieuwe verantwoordelijkheden is dit het jaarthema van het Centrum. Partijvoorzitter Marnix van Rij, de initiatiefnemer van het Centrum, geeft de aftrap voor het Centrum en het themajaar.

Vorig jaar bepleitte CDA-voorzitter Marnix van Rij de oprichting van een Centrum voor Politiek, Religie en Zingeving. Het Centrum brengt religieus en levensbeschouwelijk geïnspireerde mensen bijeen om grote maatschappelijke vraagstukken van de toekomst vanuit een (gelovig of levensbeschouwelijk) engagement te bespreken. De belangstelling voor het initiatief is groot.
In 2000 staat de toekomst van de multiculturele samenleving centraal.

De startbijeenkomst die wordt georganiseerd in samenwerking met het CDA-Amsterdam - op dinsdag 7 maart begint om 19.30 uur. Marnix van Rij houdt een toespraak over doel en opzet van het Centrum, en het thema Nieuwe buren, nieuwe verantwoordelijkheden. Daarna volgt een toelichting door Kathleen Ferrier (in het dagelijks leven secretaris Samen Kerk in Nederland, het samenwerkingsverband van migrantenkerken). Vervolgens wordt er gediscussieerd onder leiding van Chazia Mourali (tv-presentatrice en Volkskrantcolumniste). De bijeenkomst wordt om 21.30 uur afgesloten.

Persconferentie
Op maandag 6 maart aanstaande vindt in Nieuwspoort (Wandelganger I) van 14.00 tot 15.30 uur een persconferentie plaats over het doel en de opzet van het Centrum, en het jaarthema de toekomst van de multiculturele samenleving.

Voor meer informatie: CDA-Partijvoorlichting, telefoon 070-3424842; 06-53225950.