Internet Facility Center Amsterdam Zuidoost opent deuren

- PERSBERICHT -

Amsterdam, 6 maart 2000

Internet Facility Center Amsterdam Zuidoost opent deuren voor Internet Startups

Nederlandse Internet Startups vinden sinds deze week in het Internet Facility Center Amsterdam Zuidoost een centrum dat naast flexibele kantoorruimte en alle benodigde faciliteiten, ook een interactieplatform biedt voor jonge Internetondernemers. Door de interactie tussen de ondernemers ontstaat een bron van Internetinitiatieven. Het Internet Facility Center Amsterdam Zuidoost is een initiatief van Netpresence Nederland en Ipotentials.

Internet Startups
De Nederlandse koopmansgeest staat garant voor een continue stroom van vernieuwende Internetinitiatieven en nieuwe ondernemingen die dergelijke initiatieven marketen. Deze Internetentrepreneurs bepalen steeds meer de positie van Nederland in de internationale Internetwereld. De Internet Startups kenmerken zich vaak door jonge initiatiefnemers, hun zoektocht naar fondsen, kennis en faciliteiten en een explosieve groei. Het Internet Facility Center Amsterdam Zuidoost biedt de Internet Startup een compleet facilitair pakket met flexibele kantoorunits, een 34 mb Internetverbinding en centrale voorzieningen zoals een receptie, catering en kopieerfaciliteiten.

Nederlandse Internetbron
Door de concentratie van Internet Startups in het Internet Facility Center Amsterdam Zuidoost ontstaat een interactieplatform waar de Internetentrepreneurs ideeën, visies en creativiteit delen en elkaar inspireren en motiveren. Hierdoor kunnen zij hun bedrijfsvoering optimaliseren en meer rendement uit hun creativiteit halen. Koos van der Weijde, managing director Netpresence Nederland: 'Door Internet Startups samen te brengen in een dynamische werkomgeving ontstaat een smeltkroes van jonge ondernemers met visie en ideeën die de bron vormt van vernieuwende Internetinitiatieven'. Verschillende ondernemingen hebben zich reeds ingeschreven voor het Internet Facility Center Amsterdam Zuidoost, waaronder Ipotentials.

Initiatief
Initiatiefnemers van het Facility Center zijn Netpresence Nederland en investeerder Ipotentials. Netpresence Nederland is de holdingmaatschappij van netpresence indivirtual media. Netpresence Nederland ontwikkelt met name facilitaire diensten die zich richten op de Nederlandse Interneteconomie. Het bevorderen en ondersteunen van de Nederlandse Internet Startups is een van de hoofddoelstellingen van Netpresence Nederland. Ipotentials.com investeert in Internetideeën met potentie en biedt Startups de middelen en ondersteuning om uit te groeien tot een succesvolle onderneming. Ipotentials.com biedt, naast financiering in de vorm van startkapitaal, een professioneel netwerk van partners uit diverse bedrijfstakken.

- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (