IT-beheeroplossingen Tivoli voor handheld-apparaten

Datum nieuwsfeit: 07-03-2000

IT-beheeroplossingen Tivoli nu ook beschikbaar voor handheld-apparaten

Alliantie met Palm stelt bedrijven in staat PDA's te beheren als onderdeel van het ondernemingsbrede systeem

Amsterdam, 7 maart 2000 - Tivoli Systems heeft haar geïntegreerde beheeroplossingen voor pervasive computing opnieuw uitgebreid. Eind vorig jaar introduceerde Tivoli al Tivoli Manager for Retail, vandaag is daar Tivoli Device Manager for Palm Computing Platform bij gekomen. Met deze twee producten is de volgende stap gezet om de reikwijdte van technologiebeheer te vergroten tot apparaten zoals handheld-PDA's (personal digital assistants), geldautomaten en kassasystemen. Voordelen voor de klant zijn een verbeterde efficiency, lagere kosten en een betere service.

Tevens maakt Tivoli bekend een samenwerkingsverband te zijn aangegaan met Palm. Beide bedrijven zullen nieuwe oplossingen ontwikkelen voor het beheer van informatie- en communicatietechnologie.

"Het gemiddelde aantal digitale apparaten per gebruiker zal naar verwachting in 2003 zijn verviervoudigd. Grote bedrijven beseffen inmiddels dat deze snel opkomende apparaten binnenkort een integraal onderdeel van hun IT-netwerk vormen. Vanuit concurrentie-oogpunt zullen deze apparaten dan ook in bestaande bedrijfsmodellen moeten worden ingepast", aldus analist Will Cappelli van Giga Information Group.

"Het beheer van heterogene, internationale bedrijfsnetwerken is een van de sterke punten van Tivoli", zegt Israel Gat, vice president en general manager van Tivoli's Pervasive Management Business Unit. "Die expertise en de nieuwste technologie passen wij nu toe om bedrijven te helpen bij het beheer van de steeds verder uitbreidende IT-omgeving."

De pervasive management-strategie van Tivoli is een essentieel onderdeel van IBM's e-business-initiatief waarin begrippen als integratie, flexibiliteit en schaalbaarheid centraal staan. De Pervasive Management Business Unit van Tivoli richt zich momenteel op de volgende marktsectoren:
· handheld-apparaten - PDA's met besturingssystemen zoals Palm OS en Microsoft Windows CE,
· retail - kassasystemen,

· financiële dienstverlening - geldautomaten,

· kabelexploitanten - kabelmodems.

Tivoli Device Manager for Palm Computing Platform
De vandaag gezamenlijk door Tivoli en Palm geïntroduceerde Tivoli Device Manager for Palm Computing Platform is een uitkomst voor bedrijven waar intensief gebruik wordt gemaakt van PDA's zoals Palms en IBM Workpads. Doordat PDA's met Palm OS nu Tivoli Ready zijn, kunnen deze apparaten eenvoudig worden geïntegreerd in de Tivoli-beheeromgeving.

Ooit hoofdzakelijk gebruikt voor het bijhouden van adressen en afspraken, worden deze handheld-apparaten steeds vaker ingezet als bedrijfskritisch hulpmiddel. Tivoli Device Manager for Palm Computing Platform stelt bedrijven in staat handheld-apparaten snel in een bestaande infrastructuur te integreren en zo de support-kosten te verlagen.

Keith Ramee, eerstverantwoordelijke voor internationale samenwerkings-verbanden bij Palm, verwacht dat in de loop van dit jaar 91 procent van alle handheld-apparaten wordt aangeschaft door bedrijven. Dit stelt hoge eisen aan het beheer van deze nieuwe bedrijfsresources; vandaar ook dat de samenwerking tussen Tivoli en Palm zich vooral richt op ondersteuning van het beheeraspect.

Tivoli Device Manager for Palm Computing Platform verlaagt de kosten, beschermt investeringen en verschaft snel controle over het beheer door:
· een eenvoudige installatie en verwijderen van applicaties,
· real-time inventarisatie van software en hardware,
· een decision support-gids,

· toegang tot loggegevens (op afstand) en event correlatie,
· naadloze integratie met Tivoli Enterprise,

· centraal overzicht en ondernemingsbrede controle. Onder andere de volgende apparaten worden ondersteund: Palm Connected Organizers III Series, V Series en VII Series, IBM Workpad c20 en c3, TRG Pro, Symbol SPT 1500 en 1700, Handspring Visor en Visor Deluxe en Qualcomm pdQ SmartPhone.

Tivoli maakte vandaag ook bekend dat de Britse supermarktketen Safeway Tivoli Manager for Retail heeft gekozen voor het beheer van de kassasystemen en store controllers in de 600 winkels van de keten.

Over Palm
Palm, een dochteronderneming van 3Com, is marktleider op het gebied van personal digital assistants (IDC, mei 1999). Enkele bekende producten van Palm zijn de populaire handheld-computers Palm III, Palm V en Palm VII. Strategische partners van Palm zijn onder meer IBM, QUALCOMM, Franklin Covey, Handspring en Symbol Technologies. Voor meer informatie: www.palm.com

Over Tivoli Systems

Voor meer informatie: