Amdahl klaar voor toename vraag system/390-cmos-servers

Datum nieuwsfeit: 07-03-2000

AMDAHL KLAAR VOOR STERKE TOENAME VAN VRAAG NAAR SYSTEM/390ä CMOS-SERVERS

Hernieuwde aandacht voor System/390-strategie om tegemoet te komen aan de snel stijgende vraag

Utrecht, 7 maart 2000 -- Amdahl Corporation kondigt aan dat het installatieprogramma van zijn System/390 Millennium(tm) 2000 Series CMOS-servers met succes voltooid is. Er werden overal ter wereld systemen geïnstalleerd die de werklast van de klanten probleemloos aankonden. De systemen overtreffen niet alleen het verwachte prestatieniveau, maar blijken ook zeer betrouwbaar. De vraag naar de 2000-reeks heeft geleid tot een gevuld orderboek tot ver in het volgende kwartaal.

De Millennium 2000 Series beschikt over de grootste CMOS-rekencapaciteit op de System/390-markt. Amdahl is van plan om het prestatievermogen later dit jaar met ongeveer 20 % op te drijven, om de klanten te helpen om de snelgroeiende online activiteit die het gevolg is van de groei van het Internet, het hoofd te bieden.

Amdahl stelt niet alleen alles in het werk om de System/390-markt van dienst te zijn, het bedrijf verbindt er zich ook toe om de beste businessplatformen en de meest innoverende keuzes aan te bieden in tijden van verandering. Zoals het eerder al aangaf, zal het bedrijf ieder jaar nieuwe System/390-compatibele processoren leveren die een groter prestatievermogen en een grotere capaciteit bieden dankzij de meest recente CMOS-technologie.

"Wij begrijpen het belang van het System/390-platform voor onze klanten en zien onze rol in deze markt als een sleutelelement van onze marktstrategie", aldus David Wright, CEO van Amdahl. "Amdahl en Fujitsu hechten groot belang aan de vraag naar System/390-compatibele processoren nu en in de toekomst. Bovendien delen Fujitsu, Amdahl en andere bedrijven uit de Fujitsu Amdahl Group dezelfde technologie voor hun grote computersystemen."

"Onze klanten hebben alleen maar te winnen bij een krachtig System/390-alternatief voor IBM. Fujitsu is dan ook blij dat het CMOS-technologie kan leveren die echt concurrentieel is met IBM, aldus Takesi Maruyama, senior executive vice president van Fujitsu Limited. "Het partnership tussen Fujitsu en Amdahl zal zal CMOS-gebaseerde System/390-compatibele servers blijven leveren om tegemoet te komen aan de toenemende vraag in de markt."

Amdahl Corporation, dat als leverancier van IT-producten en -oplossingen wereldwijd een leidersrol vervult, startte op 1 april 1999 de nieuwe divisie Amdahl Global Solutions (Amdahl GS).
Amdahl GS gaat zijn onovertroffen expertise op het vlak van de drie voornaamste architecturen (NTâ, UNIXâ and System/390â) aanwenden om infrastructurele diensten en oplossingen te ontwikkelen die het rendement van zijn klanten zullen verhogen en die tegelijkertijd hun risico's reduceren bij de migratie naar een flexibele, zich aanpassende IT-infrastructuur die in staat is om snel te reageren op nieuwe uitdagingen en mogelijkheden in de markt. Deze infrastructuren worden gebouwd op basis van de specifieke eisen die de klant stelt op het vlak van Availability (minimale downtime), Scalability (uitbreidbaarheid) en Enterprise Integration (integratie van bedrijfsprocessen). Ter ondersteuning van dit aanbod heeft Amdahl GS een heldere en complementaire markt- en distributiestrategie ontwikkeld.

Als volledige dochteronderneming van Fujitsu zal Amdahl GS maximaal gebruikmaken van de R&D-faciliteiten van Fujitsu, het op een na grootste computerbedrijf ter wereld. Deze eigen productontwikkeling zal worden gekoppeld aan bijkomende technologische input die voortspruit uit strategische samenwerkingsverbanden met toonaangevende spelers in de IT-wereld. Ook zal Amdahl GS investeren in de ontwikkeling van kennis- en expertiseplatforms, waarbij de nadruk komt te liggen op de disciplines bedrijfsintegratie, continu systeembeheer en klantenservice.

Voor meer informatie, neem contact op met:
Amdahl Global Solutions Creative Strategies NV
(PR agency)