Coordinator van Baan wint Crossroads 2000 A-List Award

Datum nieuwsfeit: 07-03-2000

BAAN COMPANY

Coordinator Van Baan Company Wint Crossroads 2000 A-List Award
Supply Chain Designer & Coordinator Van Baan Company Wint Crossroads 2000 A-List Award

Producten onderscheiden die consumenten miljoenen besparen

Barneveld, Nederland en Herndon, Virginia, 7 maart /PR Newswire/ - Baan Company N.V. (Nasdaq: BAANF; Amsterdamse Effectenbeurs: BAAN), een wereldwijde leverancier van bedrijfsapplicaties, heeft vandaag gemeld dat de Supply Chain Designer & Coordinator producten van CAPS Logistics zijn bekroond met een Open System Advisors' (OSA) Crossroads 2000 A-List Award. Op basis van aanbevelingen van degenen die met dit product al vroeg in zee zijn gegaan kwam OSA tot de beoordeling dat Supply Chain Designer & Coordinator een 'veelbelovende nieuwe technologie is voor Fortune 1000, middelgrote bedrijven, dot.com bedrijven en extended enterprises.' De software is onderscheiden vanwege 'een excellente uitvoering die de time to market verkort' in de categorie Netwerkplanning en -modellering van de toeleveringsketen voor seizoenbedrijven.

Grote bedrijven zien zich op seizoensbasis geconfronteerd met een onzekere vraag, die op korte termijn een kostenverhogend effect heeft en hindernissen oplevert bij het nemen van beslissingen omtrent lange-termijnplannen voor de toeleveranciersketen. Met behulp van Baan Supply Chain Designer & Coordinator kunnen bedrijven inventaris, productie en distributie tegen de laagste prijs op elkaar afstemmen, zonder afbreuk te doen aan de service aan de klant. Door de standaard functionaliteit van de producten kunnen seizoenbedrijven op een nauwkeurige manier de werkelijke kosten en de beperkingen van de toeleveringsketen vastleggen en daardoor snel resultaten boeken. Supply Chain Designer & Coordinator worden gebruikt in de sectoren voedings- en drankenindustrie, verpakte goederen voor consumenten, de olie- en gasindustrie en in de detailhandel door bedrijven als Coca-Cola Enterprises, General Mills, Unilever & Chevron.

Nina G. Lytton, president van Open Systems Advisors, Inc. en redacteur van de Crossroads A-List Awards verwoordt het als volgt: 'Afnemers vervangen applicaties van eigen makelij door Supply Chain Designer & Coordinator als planninggereedschap voor de lange termijn. Om een voorbeeld te geven: een Fortune 500 bedrijf modelleerde een toeleveringsketen die bestond uit duizenden locaties en leveranciers en die miljoenen mogelijke productcombinaties inhield. De serie modellen die het resultaat was bespaarde hun miljoenen dolaars.'

'Wij zijn er trots op dat Supply Chain Designer werd onderscheiden met een Crossroads 2000 A-List Award,' verklaarde Dr. Bill Nulty, vice-president engineering voor de Supply Chain producten van Baan. 'Supply Chain Designer & Coordinator vormen samen de best mogelijke optimalisatietechnologie en een flexibele en gemakkelijk te navigeren interface voor een snelle oplossing van ingewikkelde problemen met betrekking tot de toeleveringsketen. Op basis van de uitkomsten van vraaggesprekken met gebruikers bevestigt deze prijs onze inzet voor het succes van de afnemers.'
Over de Crossroads A-List Awards

De Crossroads A-List Awards zijn duidelijk gericht op de voordelen voor de onderneming, geven kort maar krachtig weer hoe het product zich qua technologie onderscheidt, toetsen oplossingen aan de werkelijke ervaringen van de klanten en leveren een basis voor een deskundige dialoog tussen zakelijke en technologische partners. De Crossroads A-List Awards zijn gericht op computersystemen van bedrijven, het geïntegreerde systeem dat het ondernemingsproces ondersteunt vanaf de toeleveringsketen via het back-office tot en met de interactie met de klant. De winnaars worden bepaald na een diepgaand onderzoek van de producten of diensten en strategieën van de verkoper. Vertrouwelijke diepte-interviews met ervaren klanten zijn de hoeksteen van het beoordelingsproces.

Zevende jaarlijkse Crossroads Conferentie
De prijzen zullen aan de winnaars van de Crossroads 2000 A-List Awards en hun klanten worden uitgereikt tijdens de zevende jaarlijkse Crossroads Conferentie die plaatsvindt van 12 tot 15 maart 2000 in het Westin Mission Hills Resort in Rancho Mirage, Californië. Extra informatie omtrent de conferentie kan worden verkregen door contact op te nemen met Jennifer Richards op nummer 617-859-0859 of via email: jenn@crossroads-osa.com.

Omtrent Open Systems Advisors, Inc. en het Crossroads Onderzoekprogramma
Open Systems Advisors, Inc. (OSA) werd opgericht in 1989 en geeft een real-world perspectief op het zakelijk gebruik van nieuwe technologie. Het onderzoek van OSA is gebaseerd op een continue en diepgaande dialoog met honderden geroutineerde IT executives en leidinggevenden die in ontwikkeling zijnde technologieën gebruiken bij het verkrijgen van resultaten op zakelijk gebied. OSA doet verslag in de Crossroads Decisions, bekroont met de Crossroads A-List en organiseert de Crossroads Conferentie.

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met het bedrijf op het adres: Open Systems Advisors, Inc., 268 Newbury Street, Boston, MA
02116, 617-859-0859; www.crossroads-osa.com
Over Baan Company
Baan Company, opgericht in 1978, is een wereldwijd opererende leverancier van bedrijfsapplicaties. Baan Company voert een uitgebreid productenpakket van geïntegreerde diensten en 'best-in-class' component-based applicaties die voor organisaties de gehele keten beheren rond E-Business en Web Commerce, Customer Relations Management, Enterprise Resource Planning, Supply Chain Management en Corporate Knowledge Management.

De oplossingen van Baan Company worden toegepast bij meer dan 15.000 klanten wereldwijd en stellen organisaties in staat strategische bedrijfsgroei te genereren, bedrijfsprocessen te verbeteren, de complexiteit van hun bedrijfsvoering te verminderen en de flexibiliteit binnen het bedrijf te vergroten. Baan Company opereert vanuit twee hoofdkantoren, Barneveld in Nederland en Herndon, Virginia, in de Verenigde Staten, en kan op het World Wide Web gevonden worden op www.baan.com.

Verklaringen in dit persbericht die de woorden 'meent', 'verwacht', 'voorziet' en dergelijke bevatten zijn vooruitziende verklaringen binnen de betekenis die de Securities Exchange Act van 1934 eraan geeft, zoals geamendeerd, en dragen als zodanig een aantal risico's en onzekerheden in zich die de uitkomsten aanzienlijk kunnen doen wijzigen.
De eigenlijke uitkomsten kunnen derhalve aanzienlijk verschillen van de verwachtingen, schattingen of aannames in of geïmpliceerd door dergelijke verklaringen.
Typische risico's en onzekerheden kunnen worden nageslagen in de openbare archieven van Baan Company bij de U.S. Securities and Exchange Commission (inclusief de meest recente Form 20-F en 6-K)
'Baan' is een geregistreerd handelsmerk van Baan Company, en ieder handelsmerk en iedere naam van een product of dienst die in dit bericht voorkomt met gebruik van de naam 'Baan' is een handelsmerk en/of eigendom van Baan Company. Alle andere namen van bedrijven, producten en diensten kunnen handelsmerken van de betreffende eigenaren zijn.

(R)Crossroads is een geregistreerd handelsmerk en (TM)Crossroads A-List,
(TM)Crossroads Decisions en (TM)Bizno-tech zijn handelsmerken van Open Systems Advisors, Inc.; eventuele overige handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Contactpersoon: George Thompson van Fleishman-Hillard, voor Baan Company,
Tel +1 202-828-9708 of (emailpress@baan.com). Website: www.baan.com/