VobisNET: onbeperkt internetten zonder telefoonkosten

Datum nieuwsfeit: 08-03-2000
VOBIS MICROCOMPUTER

Vianen, 7 maart 2000

VobisNET introduceert onbeperkt internetten zonder telefoonkosten

Eerste computerspeciaalzaak die optreedt als Internet Service Provider

Vobis gaat als eerste computerwinkel in Nederland van start als Internet Service Provider die aan de gebruiker geen telefoonkosten berekent. Voor een vast bedrag per maand krijgt de klant onbeperkt een snelle Internettoegang. Via een gratis 0800-nummer belt de klant naar het VobisNET, toetst daar zijn klantnummer in en heeft toegang tot Internet. De abonnee krijgt tevens de beschikking over een e-mailadres (POP3 account).

Vobis start het Internetproject met klanten die een nieuwe PC, printer, scanner en webcam leasen voor een periode van 3 jaar. De kosten daarvan bedragen fl. 2,95 per dag. Bij de aanschaf van deze PC-configuratie is tevens het Internetabonnement voor een jaar ingesloten. Voor deze aktie heeft Vobis een overeenkomst gesloten met PrimeLine. Daarnaast biedt Vobis een helpdesk waar Vobisklanten ondersteuning kunnen krijgen. De volgende fase is het uitgeven van abonnementen aan bestaande en nieuwe klanten van Vobis.
Voor de VobisNETklanten betekent dit dat gebruikers en hun gezinsleden precies weten wat zij per maand kwijt zijn aan kosten voor toegang tot het World Wide Web.

Loyaliteit en binding met de klant is heel wat waard

“De ontwikkelingen van de nieuwe economie vereisen dat we onze zienswijze en beleid moeten afstemmen op de toekomst. Internet aanbieden onder gunstige voorwaarden aan onze klanten hoort daarbij. Het is een duidelijk tweerichtingsverkeer tussen Vobis en de klant. Wij houden binding met de klant en zij kunnen altijd rekenen op de ondersteuning en service van Vobis” aldus Hans Gijsen, Algemeen Directeur van Vobis. “De binding met de klant is ons heel wat waard en we zijn ervan overtuigd dat de klant daar ook veel belang aanhecht”.

Vobis computerspeciaalzaken

Vobis computerspeciaalzaken verkopen een uitgebreid assortiment aan computers, software en accessoires. Naast haar eigen merk Highscreen computers verkoopt Vobis ook een groot assortiment A-merken computers en randapparatuur.
Bij Vobis kan men niet alleen terecht voor de aanschaf van computersystemen, bijbehorende software, boeken en accessoires, maar kan men ook gebruik maken van aftersales en support. De verkopers hebben allen een gedegen kennis van het productaanbod en systeemvereisten
Daarnaast heeft iedere Vobiswinkel een eigen technische dienst.

Vobis

Vobis heeft momenteel 50 vestigingen in Nederland. Dit aantal zal naar verwachting nog worden uitgebreid met nieuwe winkels op nieuwe locaties.Het hoofdkantoor in Vianen is verantwoordelijk voor de inkoop, marketing, distributie en de service t.b.v. van alle vestigingen. Vobis heeft ook een eigen website;
www.vobis.nl

Noot voor de redactie (