Voorzitter Raad voor Joden Duitsland naar congres Oostenrijk

Datum nieuwsfeit: 08-03-2000

NEWSAKTUELL

Friedman komt naar het ebmt-congres

Friedman komt naar het ebmt-congres: persconferentie in innsbruck, Oostenrijk

Actuele reacties op het terugtreden van Joerg Haider

De aanvaarding van de coalitie uit FPOE en OEVP heeft in heel Europa bezwaren en protesten opgeroepen, die tot sancties tegen Oostenrijk binnen en buiten de EU hebben geleid. Ook het terugtreden van FPOE-chef Joerg Haider heeft de politieke situatie niet ontscherpt: waarnemers verwachten dat Haider zich op de positie van bondskanselier zal concentreren.

De politieke boycot van Oostenrijk betreft ook de geneeskunde en het actuele congres van de EBMT (European Group for Blood and Marrow Transplantation): nadat ettelijke deelnemers uit Europese landen hun deelname aan het congres hadden afgezegd, bestaat nu al het gevaar, dat de samenwerking tussen de geneeskundigen uit de verschillende landen aanzienlijk wordt gestoord. Deze ontwikkeling leidt er op lange termijn toe dat onderzoek en vooruitgang van de geneeskunde zeer worden behinderd.

Als competente redenaar zal naast artsen en
patiëntenvertegenwoordigers ook Dr. Michel Friedman, Vice-president van de Centrale Raad van de Joden inDuitsland, zijn standpunt bepalen tegenover de actuele ontwikkelingen en consequenties na het terugtreden van Haider.

De persconferentie vindt plaats op: 8 maart 2000 in Innsbruck, Congress Center, Rennweg 6, Ruimte (Raum) Freiburg Tijd: 13.00 - 15.00 uur

Hiermee nodigen wij u ook uit naam van de EBMT uit aan deze persconferentie deel te nemen. Wij vragen u om antwoord.

art tempi communications :
Sabine Reineke
Tel.: ++49 - 69 - 800 810 - 80