KPN past topstructuur aan

Datum nieuwsfeit: 08-03-2000
KPN past topstructuur aan

De Raad van Commissarissen van Koninklijke KPN NV is voornemens twee nieuwe leden van de Raad van Bestuur te benoemen. Drs. L(Leo) Roobol(43), nu nog directeur van de Business Unit vaste telefonie, wordt binnen de RvB verantwoordelijk voor vaste netdiensten.
Mr. M(Marten) Pieters (46) gaat de portefeuille IP data beheren. Voorts wordt hij verantwoordelijk voor een aantal op zichzelf staande internationale deelnemingen. Hij is nu directeur Europa bij KPN Internationaal.

Hiermee wordt de topstructuur van KPN meer in lijn gebracht met de eerder gekozen strategische aandachtsgebieden: mobiel, IP data, internet callcenter en mediadiensten en vaste netdiensten. Met de benoemingen wordt ingespeeld op de voortschrijdende internationalisering en de vorming van een zelfstandig KPN Mobiel.
De benoemingen completeren het bestuursteam van KPN, dat verder bestaat uit: voorzitter ir. P(Paul) Smits en de leden Dipl. Vw. J.M(Maarten) Henderson (financiën), drs. J.G.(Joop) Drechsel (mobiel en telecommerce) en P(Patrick) Morley Msc.(techniek en research)

De bestaande managementteams Nederland en Internationaal die onder de Raad van Bestuur opereerden, worden vervangen door een nieuwe structuur waarin managers direct overleggen met hun portefeuillehouders uit de Raad van Bestuur. Verder wordt er een Groepsraad gevormd van twintig personen, die een klankbord vormt voor de strategie-ontwikkeling.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties